Coca-Cola vernieuwt smaak en design
The Coca-Cola Company vernieuwt het recept voor Coca-Cola zero sugar. Deze stap wordt vanaf nu ondersteund met de campagne ‘Beste Coca-Cola ooit?’ Daarnaast hebben deze, maar ook Coca-Cola light en Coca-Cola original taste een nieuw ontwerp.
Coca-Cola zero sugar: nieuwe smaak
Met het vernieuwde recept komt Coca-Cola zero sugar dichter bij de smaak van Coca-Cola original taste. Het merk wil consumenten enthousiasmeren te kiezen voor de suikervrije variant.
Coca-Cola roept een nieuwe wereldwijde marketingcampagne in het leven om het vernieuwde recept voor Coca-Cola zero sugar te ondersteunen. De campagne, ‘Beste Coca-Cola ooit?’ zet het proeven van de vernieuwde suikervrije variant centraal. In Nederland start deze grootste campagne van het jaar nu. Het merk wil consumenten motiveren de vernieuwde Coca-Cola zero sugar te proeven alvorens antwoord te geven op de vraag ‘Is dit de beste Coca-Cola ooit?’. De campagne nodigt uit tot dialoog en zal te zien zijn via tv-, online video content, en een out-of-home campagne. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Mercado McCann.
Nieuwe look
De nieuwe formule gaat gepaard met een nieuw ontwerp voor het Coca-Cola trademark. Het nieuwe ontwerp brengt Coca-Cola zero sugar, Coca-Cola light en Coca-Cola original taste samen in een geupdate versie van de in 2016 gelanceerde 'One Brand'-strategie en is vereenvoudigd om de iconische trademarks wereldwijd van meer consistentie te voorzien.
De basis van het nieuwe trademark ontwerp is de originele en universeel herkenbare kleur rood van het merk - wat symbool staat voor de authentieke en verfrissende smaak van Coca-Cola. Wanneer rood wordt gecombineerd met wit schrift, is het Coca-Cola original taste. In combinatie met zwart schrift is het Coca-Cola zero sugar, waarbij het handelsmerk en de typografie op een andere manier worden gebruikt om de suikervrije variant aan te duiden, in combinatie met andere details zoals zwarte flessendoppen.
Coca-Cola light zal ook binnen de Coca-Cola handelsmerk ontwerpfamilie vallen, met de kenmerkende zilveren achtergrond en het rode logo. Deze zullen consistent zijn in alle markten die deze lichtere smaakvariant aanbieden.
Gefaseerde instroom
Het nieuwe ontwerp stroomt in Nederland gefaseerd in. In april is er gestart met Coca-Cola light, in juni volgde de vernieuwde Coca-Cola zero sugar en Coca-Cola original taste sluit de instroom af in september. De verpakkingsupdate wordt in eerste instantie gelanceerd in Europa en Latijns-Amerika. De wereldwijde uitrol vindt plaats in de loop van 2021, waarbij de smaken in 2022 volledig zullen zijn overgeschakeld.
Schrijf je gratis in voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks:
- De nieuwste trends en ontwikkelingen binnen de Horeca
- Culinaire en interieur inspiratie
- Exclusieve content zoals: artikelen, interviews en ondernemersverhalen