Welkom op Horecava 2018! Wie vandaag over de beurs loopt, ontdekt en beleeft veel nieuwe onderdelen. Ons team heeft er samen met de exposanten alles aan gedaan om u de toekomst te laten proeven. Een toekomst die al is begonnen, want consumenten van nu zijn niet meer te vergelijken met die van 10 jaar geleden. De wereld verandert continu en uw gasten veranderen mee. Ze zijn vluchtiger, moeilijker te ‘vangen’. De ene dag eten ze culinair, de andere dag fast casual en een volgende keer laten ze een pizza bezorgen. Als horecaondernemer moet je die consument kunnen volgen en weten wat je moet bieden om hem te binden.
Door: Luuk Scholte, beursmanager Horecava
De vluchtige consument werkt en verblijft overal en dáár, de zogenaamde third places, ontstaat nieuwe horeca. On the move-outlets bieden gezonde en duurzame kwaliteit, want dat is wat de moderne consument eist. Op de Horecava zijn tal van inspirerende voorbeelden te zien- zeker ook in de nieuwe hal met Fast Casual en On the move-concepten - hoe je deze gasten kunt bedienen. Maar beleving blijft belangrijk voor gasten en op de Horecava is dat terug te zien.
Alleen je concept aanpassen aan de consument van nu, is niet voldoende. Bars en restaurants moeten ook online vindbaar zijn. Er gebeurt veel in deze complexe, snel veranderende wereld. Als ondernemer komt er veel op je af en moet je alle ontwikkelingen onder ogen zien. Op de Horecava is het allemaal te vinden. Van het Innovation & TrendLab – dit jaar overigens groter dan ooit – tot de 3 pop-uprestaurants: hier kun je de toekomst zien, horen, proeven, voelen en ruiken. Alle zintuigen worden geprikkeld. Ik wens iedereen heel veel inspiratie toe. En is 1 dag niet voldoende? Met de badge bent u morgen nog een dagje welkom.