Bij een mooi glas, hoort een goede borrelkaart. Jouw gast is dol op een snack die past bij zijn drankje en jij kunt met fingerfood meer marge pakken tijdens het borrelmoment. Maar hoe richt je jouw borrelkaart verleidelijk in? Met deze 6 tips maak je er een echte margepakker van.
Consumenten vinden beslissen lastig en nieuwe informatie ingewikkeld. Daarom zoeken ze naar merken die ze kennen en vertrouwen. Zet op jouw borrelkaart dus A-merken zoals Old Amsterdam die gasten waarderen en kennen. Daar hebben ze altijd zin in, zonder dat ze erover hoeven nadenken.
Alcohol doet de suikerspiegel schommelen en maakt gasten hongerig. Een goede borrelsnack is niet alleen een mooie omzetmaker, het houdt gasten fitter en frisser en de borrel langer, gezellig.
Geef op jouw kaart bijvoorbeeld een suggestie voor een mooie trappist of een verrassende rode wijn bij de Buitenhuis Old Amsterdam bitterballen. Natuurlijk weten jouw medewerkers ook precies welke drankjes perfect pairen bij een goede bittergarnituur zodat ze altijd kunnen upsellen!
5% van de consumenten eet nooit vlees en 45(!)% van de consumenten is er als flexitariër bewust mee bezig minder vlees te eten. Dat geldt natuurlijk ook tijdens de borrel. Een duidelijk vega-aanbod op jouw borrelkaart is gastvrij voor iedereen. Gebruik bijvoorbeeld een logo van een groen blaadje of een V voor het borrelitem.
Tekst gaat verder onder de afbeelding
Wil je graag een bepaald item op je menukaart extra op laten vallen? Plaats het dan op een prominente plek op je kaart en zet er een kader omheen. Zo’n speciaal plekje op de kaart zorgt voor meer aandacht en dus meer bestellingen.
Verleid gasten om wat extra uit te geven en wat langer te blijven zitten. Een actie met een portie Old Amsterdam bitterballen en een rondje bier, fris of wijn? De drankjes zijn al halverwege als de krokante, vers gebakken bitterballen arriveren. Goede kans dat automatisch een tweede ronde drankjes volgt.