Hamburger to the rescue! 5x tips om meer marge te maken

Hamburger to the rescue! 5x tips om meer marge te maken

Hamburgers: nog altijd een klassieker in de horeca. Aan beide kanten en op meerdere manieren! Je klanten smullen ervan en als horecaondernemer scoor je er onderaan de streep mee. Want een burger is een behoorlijke margemaker. Lees hier 5 tips om (nog) meer marge te maken met deze trendy klassieker: de burger!

5x tips om (nog) meer marge te maken met de hamburger

 

1. Pricing: weet wat je hamburger waard is

Hamburgers blijven aan populariteit groeien. En daar kun je van profiteren! Want tegenwoordig zijn klanten best wel bereid om wat meer geld neer te leggen voor een kwalitatief goede burger. Zeker als die ook nog eens op een aantrekkelijke wijze gepresenteerd wordt. Zorg dan ook voor een goede pricing; je kunt gerust de gemiddelde prijs van een hoofdgerecht aanhouden.

marge hamburger

2. Varieer: bied voor iedereen wat wils

De ene gast is de andere niet – en dat geldt voor burgers net zo goed. Want dat is het mooie van een hamburger: het is een ontzettend veelzijdig product. De mogelijkheden zijn eindeloos! Daarbij is het slim om de verschillende varianten die er zijn (en voorkeuren van je gasten) in het achterhoofd te houden. Bied daarom dus, naast de klassieke rundburger, ook eens een kip-, vegetarische of vegan variant aan. SALOMON FoodWorld® heeft verschillende burgersoorten voor elk type gast : Veggie, Chik'n, Meat en Plantbased.

 

3. Exclusiviteit: onderscheid je van de concurrentie en durf anders te zijn

De keuze is reuze als het op hamburgers aankomt. Onderscheid jouw aanbod door exclusieve varianten aan te bieden, high-class-burgers die alleen in jouw zaak verkrijgbaar zijn. Kies bijvoorbeeld voor rundvlees gemaakt van edele runderrassen zoals angus of simmental.
Wat moderne steakrestaurants tegenwoordig ook steeds vaker doen: het serveren van ‘special cuts’ of ‘new cuts of meat’. Dit zijn geselecteerde delen van onder andere de runderborst. Hiermee onderscheid je je van andere horecazaken, je straalt er kennis mee uit en het verhoogt de waarde van je kaart. Een voorbeeld van een burger waarmee je dit uitstraalt is de Prime Cut Burger.

Salomon_Homestyle_Burger_Brioche_fad6c235a83d2d5a2f6b8cc91930e890_800-3 (1)4. Kwaliteit: investeer in goede producten

Feit: als jij de allerlekkerste burger weet aan te bieden, zullen klanten daarvoor terugkomen en weer opnieuw voor willen betalen. Of direct of indirect anderen hierover vertellen, die eveneens hun weg zullen vinden naar jouw horecazaak. Investeer daarom in kwaliteit en ga voor het beste. Is de keuken niet (altijd) in staat om eigen gedraaide burgers te maken? Kies dan voor patties uit de vriezer. Deze hebben dezelfde kwaliteit, zijn minder bewerkelijk en sneller klaar.

5. Uitstraling: focus op de gehele presentatie en indruk en ga voor goed brood

Een klant kiest een burger in eerste instantie niet voor het broodje. Maar juist hiermee kun je het verschil maken! Het brood bepaalt namelijk niet alleen de eerste indruk, maar ook de uitstraling op het bord, het mondgevoel en de algehele uitstraling. Zo geeft een rustiek broodje een totaal andere 'eerste indruk' dan een regulier exemplaar.

Wil jij ook winst maken met de burgers van SALOMON FoodWorld®? Vraag dan nu een gratis samplebox aan, exclusief voor de foodsector. Hierin zitten 9 verschillende burgers en 3 bijpassende broodjes.

 

Artikel delen