Snackfabrikant Van Geloven heeft in Maastricht een nieuwe, state of the art fabriekshal geopend om te kunnen voldoen aan de groeiende vraag naar - overwegend vegetarische - snacks in de Benelux.
Foto in tekst: Annemiek Mommers
In de Limburgse fabriek rollen dagelijks meer dan een miljoen kroketten, frikandellen, bitterballen, smulrollen, kipproducten en bami- en nasisnacks van de band. De snacks die van de huidige band rollen zijn overwegend voor het merk Mora, maar ook voor andere labels van Van Geloven. In de nieuwe hal zullen vooral kaassnacks geproduceerd worden. Met de opening van de nieuwe productiehal creëert Van Geloven meer dan 100 nieuwe banen bovenop het huidige personeelsbestand van zo’n 400 medewerkers bij de productielocatie in Maastricht.
‘Onze groei voor de komende jaren zit voor een groot deel in vleesvrije concepten voor onze diverse merken. Daarin zijn we al heel succesvol en zullen we met de opening van deze fabriekshal nog meer op innoveren en produceren. Met het oog op gemak voor de consument zullen we verder het aandeel Oven & Airfryer producten vergroten en zullen we invulling geven aan nieuwe (snack)eetmomenten zoals we deden met Crispy Chick’n bij de avondmaaltijd. We zijn een ambitieus bedrijf en ons doel is dan ook om op korte termijn 50% marktaandeel te hebben met Mora in retail op de Benelux-snackmarkt. Ook zijn we trots dat we met deze nieuwe hal extra werkgelegenheid kunnen bieden in Maastricht’, aldus Jan Aaltzen Linde, CEO van Van Geloven.
Naast productie voor onze buurlanden produceert Van Geloven ook voor haar moederbedrijf McCain Foods. Het bedrijf is sinds vijf jaar onderdeel van deze multinational in vooral aardappelproducten. McCain heeft de fabriek in Maastricht aangewezen als groeilocatie om haar markt verder uit te bouwen in Europa.
Van Geloven is bekend van onder meer de merken Mora en Van Dobben. Met een omzet van 250 miljoen en 1500 medewerkers verspreid over zes locaties is de snackfabrikant de grootste producent van snacks in Nederland en België. Afgezien van de Corona-periode is Van Geloven de laatste jaren enorm gegroeid en geprofessionaliseerd in zowel retail als in foodservice. Ook werd er volop geïnnoveerd en werden de fabrieken omgevormd tot meer gespecialiseerde fabrieken.