Keihard is er de afgelopen twee jaar gewerkt bij TheFork. Het softwarepakket met reserveringssysteem is sterk verbeterd én uitgebreid, inclusief handige AI-tools. Ook de persoonlijke begeleiding is naar een hoger niveau getild. TheFork laat daarmee een uitdagende periode achter zich.
“Een soort gedaantewisseling hebben we ondergaan,” zegt B2B Country Manager Nederland Jordie Staal over de vernieuwingen. “Horecaondernemers herkennen ons niet meer terug. We hebben de afgelopen jaren heel goed naar ze geluisterd. Hun wensen én die van gasten staan centraal in ons vernieuwde reserveringssysteem. Het is de meest complete oplossing voor restaurateurs van dit moment.”
*De tekst gaat verder onder de afbeelding.
Aan de achterkant van het reserveringssysteem is een platform ingericht waarop ondernemers allerlei handige inzichten kunnen opdoen. Staal somt er aantal op: “Wij kunnen bijvoorbeeld zien welke gasten bij verschillende restaurants eerder niet kwamen opdagen zonder afmelding. Voor een restaurant is niets zo vervelend als no-shows. Met verschillende tools pakken we dit aan."
"Ook adviseren we wanneer het slim is om prepayment of creditcard garantie aan te zetten – soms is dit besluit namelijk meer gebaseerd op emotie dan op data. Ook nieuw is dat we met behulp van AI een samenvatting van de reviews kunnen maken en zo een passend advies geven.” Met de revenuemanagement tool kun je restaurants (anoniem) onderling vergelijken, vertelt Staal: “Het aantal reserveringen, de reviews, profielbezoeken, etc. Waardevolle info voor ondernemers die bijvoorbeeld hun doelgroep willen uitbreiden.”
De innovaties volgen elkaar snel op. Staal: “TheFork is actief in heel Europa. Maar liefst 55.000 restaurants verdeeld over 11 landen zijn bij ons aangesloten. Dat levert een schat aan inzichten op. Bovendien hebben we als onderdeel van Tripadvisor heel veel developers tot onze beschikking, die continu bezig zijn ons systeem door te ontwikkelen op basis van de laatste inzichten uit de markt.” TheFork is dus een enorm grote speler.
Maar, zo zegt Staal: “Persoonlijke aandacht voor onze klanten is één van onze belangrijkste speerpunten. Onze softwareadviseurs komen persoonlijk langs en geven op maat advies over onze pakketten. Ook geven we trainingen om de software te implementeren en uit te leggen. Elke restaurateur wordt bovendien gekoppeld aan één van onze accountmanagers in Nederland. Dit is hét moment kennis te maken met het vernieuwde TheFork.”
Meer weten? Ga naar www.theforkmanager.com