Spring is in the air en dat betekent dat langzamerhand de terrassen steeds voller worden. Hoe speel jij dit terrasseizoen in op de wensen van je gasten? Manuela Feijoo Jimeno, commercieel directeur van wijn- en gedistilleerd distributeur Walraven Sax, licht drie trends toe en vertelt welke proposities hierbij passen. Benieuwd hoe ze proeven? Vraag het gratis terraspakket aan met zes zomerse wijnen en laat je inspireren!
"Ook dit seizoen kunnen we niet om rosé heen. Vooral de hele lichte varianten of met een blush-achtige kleur zitten in de lift. Daarbij geldt dat grote en mooie flessen het extra goed doen op tafel. Verder is hoge kwaliteit key. Want gasten consumeren tegenwoordig weliswaar minder, maar wél beter. Kies bijvoorbeeld voor een rosé van AIX uit de Franse Provence. Zeer verfijnd, met veel rood fruit en een indrukwekkende fles. Of voor Mouton Cadet rosé van Baron Philippe de Rothschild (foto). Een mooie en toegankelijke 3 blush-rosé, die ook nog biologisch is. Zeer uitzonderlijk, aangezien wijn uit de streek Bordeaux dat lang niet altijd is.”
“Alcoholvrij is booming. Met alcoholvrij kun je bovendien meer marge creëren dan met veel andere categorieën. Mijn tip: maak echt een propositie van je 0.0-aanbod. Zet bijvoorbeeld Undone op de kaart. Het aanbod van dit alcoholvrije merk bestaat onder andere uit 0.0-gin en -rum. En Pallini heeft een alcoholvrije limoncello: de Limonzero. Verder is het Spaanse Torres Natureo 0.0% (foto) een mooi alternatief voor wijn en verkrijgbaar in wit, rosé en als een sparkling-variant. Die laatste kun je ook goed in mocktails gebruiken, in plaats van bruiswater.”
"Gasten zoeken naar een belevenis en het gevoel van gepamperd worden. Speel daarop in met een aperitief. Zo in de namiddag, dus ná het werk en vóór het diner, verras je je gasten echt. Met bijvoorbeeld een mooie virgin cocktail, zoals rosé spritz of een negroni. Het esthetische aspect is heel belangrijk, daarmee zet je kracht bij aan de behoefte van gasten om verwend te worden. Een prachtig ogend aperitief heeft nóg een voordeel: hoe mooier de presentatie, hoe groter de kans dat gasten foto’s ervan delen op hun sociale media. Mijn tip: ga eens voor een van de aperitivo’s van Hotel Starlino. De flessen zijn prachtig en de dranken van topkwaliteit. Bovendien zijn het veelzijdige producten: serveer ze in de mix of puur met wat blokjes ijs."