Amstel lanceert Amstel Rosé voor retail en horeca

Amstel rosé bier tap

Amstel lanceert Amstel Rosé voor retail en horeca

Voor de liefhebbers van fris en fruitig bier, tapt Amstel vanaf nu ook uit een fruitig vaatje. Amstel Rosé is de nieuwe vriend binnen het Amstel portfolio en wordt gebrouwen met natuurlijke ingrediënten, rood fruit en - natuurlijk - Amstel bier. Dit levert een heerlijk verfrissend en fruitig rosébier op, met 4% alcohol. Amstel Rosé is de frisse keuze voor onvergetelijke momenten met vrienden en vanaf nu beschikbaar in retail en horeca. Op de vriendschap!

Carnaval

Bij de Amstel Brouwerij zagen ze het vanaf de zijlijn al een tijdje ontwikkelen. Het ‘rood fruit’-biersegment groeit, terwijl de totale speciaalbier markt stabiel blijft. Een jaar geleden trokken de vertegenwoordigers aan de bel bij de Amstel Brouwerij: ze wilden een Amstel Rosé, specifiek voor carnaval.

‘Een mix van Amstel bier en rood fruit, lekker doordrinkbaar, maar niet te zoet’

Een mix van Amstel bier en rood fruit, lekker doordrinkbaar, maar niet te zoet. In een pilot samenwerking met Brouwerij Noordt werden de eerste fusten binnen no time verkocht. De Amstel Brouwerij heeft daarom afgelopen jaar in de brouwtechniek geïnvesteerd om bij de start van het nieuwe jaar, tijdens de Vrienden van Amstel LIVE, Rosé te introduceren.

*Tekst gaat verder onder de foto en het grijze kader

Uit-Een-Fruitig-Vaatje-Getapt-Amstel-Rose-Bier
Amstel rosé bier

VRIENDSCHAP

Amstel Rosé, de frisse keuze voor onvergetelijke momenten met vrienden. Met een heerlijke mix van Amstel Bier en rood fruit, kun je wel zeggen dat dit nieuwste biertje uit een fruitig vaatje is getapt. Amstel Rosé is verrassend fruitig, bevat 4% alcohol en komt het best tot z’n recht in een vaasje terwijl je proost met je vrienden. Op de vriendschap.

Populariteit rood fruit groeit

Thijs Gussenhoven, marketingmanager van Amstel, over het nieuwe rosébier: “Het biersegment met rood fruit is een belangrijke groeimarkt. We zien dat 40% van de huidige ‘rood fruit-kopers’ al vaak Amstel Radler en Amstel pils kopen. Het was daarom een logische stap om rosébier toe te voegen aan ons portfolio.

'We willen dat iedereen kan genieten van een Amstel biertje'

Er leeft een vooroordeel dat rosébier voor vrouwen zou zijn, maar er is zeker ook potentieel voor dit bier onder jonge mannen die op zoek zijn naar ‘avontuurlijke’ biervarianten met lekkere (fruitige) smaken. Er is sowieso een grote groep gezelligheidsdrinkers die wel bier willen drinken, maar voor wie de smaak van pils een drempel is. We willen dat iedereen kan genieten van een Amstel biertje, of je nou van de smaak van pils houdt, of toch iets frissers en fruitigers zoekt.”

Vrienden van Amstel Live

We vroegen Ralf Knikkenberg, manager catering bij evenementenlocatie Rotterdam Ahoy, naar zijn kant van het verhaal: “Er wordt tijdens onze evenementen natuurlijk veel bier gedronken, maar we ontvangen ook gasten die op zoek zijn naar een zoeter alternatief. Rosébier is geen nieuw concept, maar hij smaakt wel top, mede omdat er een licht bittertje in zit. De resultaten logen er bij de Vrienden van Amstel LIVE niet om: hierbij was Amstel Rosé goed voor iets meer dan een op de tien biertjes, dat is best veel!”

Amstel rosé garden

Amstel Rosé werd tijdens De Vrienden van Amstel LIVE op een opvallende manier aan het grote publiek gepresenteerd. In de Amstel Rosé Garden konden aanwezigen een bel luiden - Ring for Rosé - waarna er een vers getapte Amstel Rosé vanuit een groene haag werd aangereikt. De Amstel Rosé Garden was als het ware de tuin van de bruine kroeg.

Amstel-Rose-Garden
Amstel Rosé Garden
Artikel delen