Meer omzet en marge uit je wijnkaart halen? 3 sommeliers vertellen hoe

Wijnbar Hemel & Aarde
Tags: wijn
Gepubliceerd op: 18 maart 2025

Meer omzet en marge uit je wijnkaart halen? 3 sommeliers vertellen hoe

Van zeshonderd verschillende flessen wijn op de kaart tot upselling; hoe haal je meer omzet en marge uit je wijnkaart? Drie sommeliers vertellen over de strategie met hun wijnen. “Elk moment is een kans. Om meer wijn, maar ook om een extra hapje te verkopen.”

 

Tekst: Niels van Laatum
Foto's: Jules Reijnders Studio, Ashkan Mortezapour
Openingsfoto: Tom Apeldoorn (links), hoofdsommelier bij wijnbar Hemel & Aarde in Utrecht

 

Uitgebreid arrangement

Een mooie wijnkaart trekt liefhebbers aan. Als je je als restaurant daarop focust, heb je al een eerste unique selling point te pakken. Restaurant Hemel & Aarde in Utrecht investeerde sinds de start in 2020 flink in de wijnkelder, en met de opening van de wijnbar afgelopen juni kreeg de wijnkaart nog een extra boost. “We hebben een zeer uitgebreide wijnkaart met ongeveer vijfhonderd verschillende wijnen. En de collectie groeit nog steeds”, zegt hoofdsommelier Tom Appeldoorn.

Meer lezen?

Wil jij meer lezen over hoe je meer marge en omzet behaald met jouw wijnkaart? Abonneer je dan nu op Entree Digitaal, en lees alle exclusieve artikelen!

Kies een abonnement

Artikel delen