Met Sale di Mare slaat Birra Moretti een brug tussen pils en speciaalbier. Sale di Mare is een ongefilterd en lichttroebel bier, verrijkt met extra hoparoma’s en een vleugje Italiaans zeezout. Het bier past mooi bij restaurants waar gasten vooraf een paar biertjes drinken tijdens het aperitivo-moment. “We halen het Italiaanse gevoel naar Nederland.”
Steeds meer gasten in de horeca zijn op zoek naar variatie, zegt Rafael Todorovici, brand manager van Birra Moretti. Met L’Autentica introduceerden we ruim twee jaar geleden het Italiaanse vakmanschap in Nederland. Dat vulden we vorig jaar aan met Birra Moretti Zero en nu verrijken we het met Sale di Mare. Het is een pils, geen speciaalbier, maar het slaat wel een brug tussen deze twee stijlen. Het is een ongefilterd bier, dat zorgt voor een troebeler en donkerder kleur. Dit draagt bij aan de premium beleving. Het smaakt ook anders dan L’Autentica, dat is echt een verfrissend pils. Sale di Mare is mede door de extra hoparoma’s voller van smaak en heeft ook een hoger alcoholpercentage: 5,5%.
Het vleugje Italiaanse zeezout zorgt ervoor dat het bier onderscheidend is, zegt Todorovici. De uitstraling, in combinatie met het mozaïekdesign, nodigt uit tot storytelling. “De uitstraling van de Italiaanse kust spreekt veel gasten aan. Ze zijn er deze zomer nog geweest, het brengt ze terug in vakantiesferen. Sale di Mare past heel mooi bij het borrelmoment, de aperitivo. Met vrienden en familie lekkere hapjes eten, met een glas Sale di Mare om de ervaring te versterken.
Het bier combineert mooi bij zeevruchten als oesters en vis, maar ook bij jongere romige kazen. En natuurlijk de (Italiaanse) borrelplank: olijven, bruschetta, ansjovis en arancini, de risottoballetjes met mozzarella.” Daarom richten we ons met Sale di Mare dan ook op horecazaken waar eten een belangrijke rol speelt. Dit zijn niet alleen de authentieke Italiaanse zaken, maar alle type zaken.”
Geen 18, geen alcohol. Met trots voor u gebrouwen.
*Tekst gaat verder onder de foto
In Nederland is Birra Moretti 2,5 jaar geïntroduceerd in de horeca. In Italië is het bier al anderhalve eeuw een begrip. De oorsprong van het bier gaat terug naar 1859, toen Luigi Moretti in Udine zijn fabriek voor bier en ijs opende. ‘De kwaliteit van de ingrediënten bepaalt de kwaliteit van het bier’, was zijn motto en tot op de dag van vandaag wordt dit nageleefd.
“In Nederland bouwen we aan onze naamsbekendheid en proberen we ondernemers en gasten te verrassen met het échte Birra Moretti-gevoel; goed eten, goed drinken en dat in goed gezel- schap!”, zegt Josje van Asveldt, trade marketeer horeca. Tijdens nationale festivals, of in de horeca op de tap en in fles, we zijn met Birra Moretti in steeds meer horeca te vinden en Sale di Mare is een hele mooie verrijking van ons portfolio.”
Meer informatie over Birra Moretti Sale di Mare? Klik dan op de onderstaande rode knop.