De nieuwe bierhotspot BrewDog Amsterdam Centraal opende in oktober. Het moet volgens Peter Hoekstra, managing director bij SSP Nederland - dat samenwerkt met BrewDog en bekend van de Starbucks-filialen en vliegvelden - een ontmoetingsplek waar reizigers de bijzondere BrewDog-bieren kunnen drinken én samen eten.
Tekst: Gerard Molenaar
“We hebben dit voorjaar een overeenkomst met BrewDog afgesloten. BrewDog Amsterdam Centraal is de eerste bar die we samen openen. Eind dit jaar volgt een bar op vliegveld Londen Gatwick. Binnen onze groep is de BrewDog Bar uniek. Ik vind het supergaaf. De schaalbaarheid is ook interessant. Als je ziet hoeveel BrewDog Bars er alleen al in Londen zijn, dan zijn er in Nederland voldoende mogelijkheden. Voor we gaan opschalen gaan we eerst heel goed kijken hoe we deze eerste vestiging echt goed kunnen maken. We willen zien welke functie deze bar gaat vervullen."
“Ik heb mijn ogen uitgekeken. Het waren gekke taferelen, zo’n bar vol Schotten. Gezellig publiek en je ziet vreemden makkelijk met elkaar in gesprek komen. Voor mij een heel nieuwe ervaring om te zien wat zo’n merk losmaakt.”
“De bar op het Centraal Station bevat een aantal typische BrewDog-elementen, waaronder neonlichten. Gasten kunnen BrewDog headlinerbieren drinken, maar ook kiezen uit een selectie bieren van Nederlandse brouwers van craftbier. Daarnaast staan er ook exclusieve bieren uit het uitgebreide assortiment van BrewDog op de kaart.”
*Tekst gaat verder onder de foto
“De Nederlandse stations zijn steeds meer een ontmoetingsplek geworden. Mensen willen er elkaar zien en samen eten. Wat we willen onderzoeken is of de gasten van de BrewDog Bar bier drinken met eten erbij of dat ze gaan eten, met bier erbij. We gaan kijken hoe food zich ontwikkelt. We hebben fors geïnvesteerd in de keuken. Het barrestaurant beschikt over een uniek BrewDog-menu, van BrewDog’s klassiekers als de ‘Patriot Burger’ tot ‘World Famous Wings’. Het menu is samengesteld door de F&B managers van BrewDog en SSP Nederland. We gaan bekijken of we ook ontbijt op de kaart gaan zetten.”
*Tekst gaat verder onder de foto
"Ja, maar afhankelijk van de locatie kan de grootte gaan verschillen en dat betekent dat we dan met een iets aangepast concept gaan werken. Het fijne van BrewDog is dat ze avontuurlijk zijn en dat het concept niet vastomlijnd is. Juist die flexibiliteit maakt het kansrijk. De samenwerking van SSP Group met BrewDog begint met Amsterdam Centraal. Wij van SSP Nederland zien voldoende mogelijkheden. Maar eerst gaan we BrewDog Amsterdam Centraal zo goed mogelijk maken.”