Consumenten zijn steeds vaker op zoek naar drankjes met weinig of geen calorieën en tegelijkertijd willen ze ook smaakvariatie en beleving. Coca-Cola in Nederland speelt in op deze behoeften door een duidelijke focus op suikervrij. Er valt genoeg te kiezen, en het is net zo lekker.
Het is inmiddels steeds vanzelfsprekender dat gasten kiezen voor een suikervrije variant van hun favoriete frisdrank. Voor Coca-Cola is het prioriteit om in te spelen op de veranderende consumentenvoorkeuren door het ontwikkelen van nieuwe recepturen en het verbeteren van bestaande. Dit betekent dat het aantal drankjes met weinig of geen suiker in het portfolio ieder jaar wordt uitgebreid; zo waren afgelopen jaar 23 van de 25 introducties suikervrij. 48% van het verkoopvolume van Coca-Cola in Nederland is inmiddels afkomstig van calorievrije of -arme drankjes en het volgende doel is om de 50% te halen.
Het ontwikkelen van nieuwe, en het verbeteren van bestaande recepturen is bij Coca-Cola aan de orde van de dag. Zo is het recept van Coca-Cola zero sugar vernieuwd en heeft dit ervoor gezorgd dat de smaak nu nóg dichter bij die van Coca-Cola original taste ligt. Daarnaast zijn er het afgelopen jaar drie nieuwe suikervrije varianten in de horeca geïntroduceerd: Coca-Cola zero sugar Cherry, Fanta Orange no sugar en Fuze Tea no sugar. Begin volgend jaar introduceert Coca-Cola een nieuwe suikervrije Fuze Tea variant: Fuze Tea Green Tea Blueberry Lavender no sugar.
Het is belangrijk om te laten zien dat de keuze voor suikervrij voor horecaondernemers makkelijk te maken is en dat er genoeg te kiezen valt. En nog wel het belangrijkste: dat het net zo lekker is! Tijdens de Horecava konden horecaprofessionals ervaren dat Coca-Cola écht geen concessies heeft gedaan op smaak.
Omdat steeds meer gasten actief op zoek zijn naar suikervrije of caloriearme drankjes helpt Coca-Cola horecaondernemers bij het samenstellen van een gevarieerde drankenkaart en adviseren ze hoe je het beste de suikervrije drankjes op een zichtbare plek in de koeling kunt zetten. Ook biedt Coca-Cola online trainingen aan via het personeel trainingsplatform ‘Snelle Skills’ zodat jouw medewerkers weten hoe ze deze dranken op de beste manier kunnen presenteren.