DAM Seltzer: speciaal voor Nederlandse markt

DAM Seltzer: speciaal voor Nederlandse markt

De trend van de hard seltzer was en is nog steeds explosief in Amerika, waar het drie jaar geleden op de markt werd gebracht. Nu is het eindelijk verkrijgbaar in Nederland. DAM Seltzer zet ook haar versie van dit bruisende laag calorische drankje op de markt. 

Hard Seltzer wint steeds meer in populariteit

Er is bijna niets lekkerder dan na een lange werkdag met vrienden of collega’s op het terras een drankje te drinken. Met name met de huidige thuiswerk cultuur is dat voor vele millennials het moment om even uit de deur te stappen en het sociale leven op te zoeken. Problematisch voor deze groep is dat je met elk vaasje 115 calorieën cadeau krijgt, zodat de workout van gisteren bijna weggegooide moeite lijkt. Lange tijd is er geen alternatief geweest en moest je het er maar mee doen, tot nu.

Seltzer is niks meer dan prikwater met alcohol en een fruitsmaak. Met minder calorieën dan bier of mixdrankjes neemt de hard seltzer de overhand in populariteit en weet het grote aandelen te bemachtigen van de competitieve alcoholmarkt.

De drie smaken van Dam Seltzerdam seltzer 3 smaken lemon berry mango

DAM Seltzer is één van dit soort drankjes in Nederland. Het bruisende drankje, met 5% alcohol, maar 70 calorieën en geen koolhydraten, suikers of gluten richt zich op het brengen van kwaliteit. De smaken zijn 100% natuurlijk, waardoor DAM Seltzer’s drie smaken de Wild Berry, Juicy Mango en Fresh Lemon een écht lekker alternatief brengen op de reeds bestaande keuzes.

Oprichters Dam Seltzer

DAM Seltzer is opgericht door drie vrienden Merel Kraaijenbrink, Bill Judson en Julia Baud. Het drietal, zelf behorend tot de millennial generatie, dronk de eerste spiked seltzer tijdens hun studietijd in de Verenigde Staten. Het succes van dit nieuwe drankje daar inspireerde hen tot de introductie ervan op de Nederlandse markt.

“Terug in Nederland viel het ons op dat op de Nederlandse alcoholmarkt weinig keuze is voor degenen die een licht, lekker én makkelijk drankje zoeken. Een kans om met DAM Seltzer te komen; een hard seltzer, maar dan voor de Nederlandse markt.”

Aangepast op de leefstijl van millennials

Millennials hebben een steeds gezondere leefstijl. DAM Seltzer is daarom de go-to optie voor deze nieuwe, gezondheidsbewuste generatie, die nog steeds graag uitgaat en lichte alcoholdrankjes drinkt.

Dam that's good

“Bij DAM zorgen we dat we in alle opzichten de best choice zijn. Dat zijn onze smaken, die zijn all-natural en hebben niks weg van de bij iedereen bekende chemische fruitsmaken en, in het kader van sustainability, maken wij gebruik van lokale productiefaciliteiten en gerecycled aluminium. DAM, that’s good!”

Artikel delen