Eetcafé De Paraplu uit Den Haag kiest voor Bier&cO

Bier&Co

Eetcafé De Paraplu uit Den Haag kiest voor Bier&cO

Eetcafé De Paraplu is al sinds 1974 een begrip in Den Haag en omstreken. Gasten komen er voor de fijne, vertrouwde sfeer, maar ook voor een bijzonder aanbod van verrassende bieren. Marion Maartense en Dion Kemeling, eigenaren van het eetcafé, hebben hun verassende aanbod aan bieren te danken aan het Dare to Drink Different-programma van Bier&cO.

Een van de laatste échte bruine kroegen van Nederland

“De Paraplu is een van de laatste échte bruine kroegen van Nederland”, zeggen eigenaren Marion Maartense en Dion Kemeling. Het heeft een kern van vaste gasten, aangevuld met toeristen die via beoordelingssites op de zaak stuiten. Het eetcafé is al bijna vijftig jaar ‘een plek waar iedereen mag schuilen’, vatten de eigenaren het samen. En hoewel zij de zaak hebben gemoderniseerd en heringericht, is er aan de sfeer in al die jaren zo min mogelijk veranderd. “We hechten daaraan. Het mag absoluut geen formule worden.”

Afnemen en aanbieden wat je wilt

Wat wel regelmatig verandert, is het bieraanbod. “Bier is altijd ons  specialisme geweest”, vertelt Maartense. “Maar waar eerst de nadruk lag op Belgisch speciaal ‘Grote variatie is aantrekkelijk’ bier, wordt het aanbod nu steeds groter, net als de interesse voor bijzondere bieren bij onze gasten. Er wordt zelfs meer speciaalbier gedronken dan pils.”

"Het aanbod en de vrijheid om af te nemen wat je wilt, onafhankelijk van je leverancier, maakt het aantrekkelijk"

Tijdens de tweede lockdown richtten de ondernemers dan ook een van de twee ruimtes die de zaak rijk is, in als bierwinkel. “Die trok veel bekijks”, zegt ze. Ook leveranciers merkten de winkel op en zo kwamen ze in contact met Bier&cO. “Hun Dare to Drink Different-programma sprak ons meteen aan”, zegt Kemeling. “Elk seizoen presenteert Bier&cO een selectie bijzondere bieren, waar je als ondernemer vrijblijvend iets van kunt afnemen. Naast bieren van gevestigde namen als De Molen of Uiltje, zijn er ook hele speciale bieren verkrijgbaar, met chocolade- of fruitsmaak. Daar nemen we er dan een paar van af, terwijl we van de populairdere IPA’s graag een aantal fusten afnemen. Op die manier kunnen we onze gasten kennis laten maken met nieuwe, verrassende bieren, zonder eraan vast te zitten. Het aanbod en de vrijheid om af te nemen wat je wilt, onafhankelijk van je leverancier, maakt het aantrekkelijk.”

Bier&cO
Dare to Drink Different

Goed verhaal, juiste glas en viltje

Met het POS-materiaal dat ze erbij krijgen, brengen ze de bijzondere bieren onder de aandacht van hun gasten. “Hoewel bieren van brouwerijen als Uiltje en La Trappe op de tap zichzelf verkopen”, zegt Maartense. Elk bier begint volgens haar met een goed verhaal aan tafel en eindigt in het juiste glas en op het juiste viltje. “Zelf hebben we al veel kennis van bieren, maar we ontdekken een nieuwe wereld aan mogelijkheden sinds we aan het Dare to Drink Different-programma meedoen. En het leuke is: alles wat we op deze manier op de kaart zetten, wordt ook écht besteld.”

Dare to Drink Different: Hét wisselprogramma voor horeca

Ga mee op avontuur en laat je gasten de verrassende en het steeds wisselende aanbod aan speciaalbieren en craft soda’s van Bier&cO ontdekken. Met ieder seizoen een ruime keuze aan speciaalbieren van verschillende brouwerijen over de hele wereld.

Meer informatie

Artikel delen