Tijdens de Michelin Star Revelation op maandag 24 april presenteert Lavazza een nieuwe range koffie. Samen met multi-sterrenchef Alain Ducasse ontwikkelde Lavazza het merk Le Café Alain Ducasse avec 1895 by Lavazza, een range van zeven unieke single origins en blends.
Foto's: o.a. Elve Fotografie
Je hebt sterrenchefs en je hebt Alain Ducasse. De beroemde Franse chef is eigenaar van ruim dertig restaurants over de hele wereld, van Parijs tot Tokio. Samen zijn ze goed voor meer dan twintig Michelinsterren. Ducasse is bovendien de eerste chef die in drie verschillende steden een drie-sterrenzaak heeft: Parijs, Monaco en Londen. De multi-sterrenchef wordt internationaal bewonderd om zijn universum van smaken en baanbrekende en eigentijdse visie op de klassieke Franse keuken.
In 2018 besloten Alain Ducasse en Giuseppe Lavazza, Vice-President van Lavazza, de handen ineen te slaan en samen te werken, met de focus op de gemeenschappelijke waarden en geschiedenis van de twee bedrijven. Vanuit deze samenwerking is in Parijs de zaak La Manufacture de Café Alain Ducasse geopend. In dit koffiecafé kunnen gasten genieten van de betoverende smaken van exclusieve koffies.
De samenwerking tussen Ducasse en Lavazza werd in 2021 uitgebreid met de lancering van het merk Le Café Alain Ducasse avec 1895 by Lavazza. Dit voorjaar introduceert Lavazza dit merk ook in Nederland. Het assortiment omvat een range van unieke blends en single origin koffies. Kenmerkend is bijvoorbeeld de Alain Ducasse Signature blend: een unieke melange die je meeneemt op reis door de beste koffieregio's ter wereld: Brazilië (met weelderige tonen van macadamianoten, chocolade en honing); Colombia (met romantische vleugjes framboos en de zoetheid van koffiebloemen); en Ethiopië voor de finishing touch, met complexe tonen van mandarijn en limoen. Het Lavazza assortiment van deze nieuwe range koffies wisselt regelmatig, omdat vaak unieke micro-lots gebruikt worden bij de samenstelling van de collectie.
Perfectie van het ambacht staat tijdens het hele proces van de ontwikkeling van de koffies centraal. De koffiedesigners van Lavazza zijn hierbij nauw betrokken. Zo gaan zij op reis om de beste koffieplantages en terroirs te vinden en te verwelkomen in de exclusieve selectie. De branding die daarna volgt is een zeer bepalende stap. Daarvoor wordt in de speciale 1895-fabriek in Turijn de nieuwste technologie ingezet, in combinatie met de jarenlange ervaring van Lavazza. Tijdens het uitgebalanceerde proces ontstaat de gedurfde en tegelijkertijd complexe smaak die deze specialty coffee range zo kenmerkt.
1895 staat niet alleen voor unieke creaties, maar ook voor toegewijd advies en hoogwaardige accessoires en tools die maken dat elke slok wordt omgetoverd tot een smaakervaring om te koesteren.