Als het om frisdrank gaat, zal het tegenwoordig niemand verbazen dat consumenten zich bezighouden met het verminderen van haar suikerinname. Lipton zet daar op in en introduceert: Lipton Ice Tea Zero.
Lipton Ice Tea Zero is de perfecte keuze voor de consument die op zoek is naar verfrissing zonder suiker. Zo is al bekend dat 15% van de consumenten alleen maar Zero Sugar-frisdranken drinkt. Bovendien blijkt dat bestaande Lipton-fans maar liefst 33% meer Lipton Ice Tea drinken sinds de introductie van Lipton Ice Tea Zero.
Door Lipton Ice Tea Zero aan het menu toe te voegen zullen horecaondernemers een grote groep nieuwe consumenten aantrekken. Naast de loyale zero-consument, weet ook de niet Lipton Ice Tea-drinker deze varianten te vinden. De rekensom is daarom simpel: meer nieuwe consumenten betekent meer rotatie van Lipton Ice Tea Zero, wat weer leidt tot meer omzet.
Lipton Ice Tea speelt met de Zero Sugar-varianten niet alleen in op de behoefte aan minder suiker, ook op het gebied van duurzaamheid is niet stilgezeten. Tegenwoordig worden de plastic flesjes van Lipton Ice Tea gemaakt van gerecycled plastic (rPET). En door de flesjes recyclebaar te maken, eindigen de lege flesjes niet meer als afval, maar als grondstof voor nieuwe flesjes. Zo draagt Lipton eraan bij dat er geen nieuw plastic in de wereld bij komt. Bovendien dragen alle Lipton Ice Tea producten het Rainforest Alliance label: alle theesoorten die zijn gebruikt, zijn geproduceerd op duurzame theeplantages. Op deze manier focust Lipton zich op zowel gezondheid als op het milieu.