Lipton Ice Tea gaat voor suikervrij met Ice Tea Green Zero

Lipton Ice Tea 'Zero' - Advertorial

Lipton Ice Tea gaat voor suikervrij met Ice Tea Green Zero

Sinds de introductie van ijsthee 25 jaar geleden is er nogal wat veranderd. De laatste jaren is een duidelijke trend zichtbaar; steeds meer consumenten kiezen voor een bewuste levensstijl. In de frisdrankencategorie vertaalt dit zich in het feit dat steeds meer consumenten bewust kiezen voor frisdranken die laag zijn in suiker, of zelfs helemaal geen suiker bevatten. Samen met de retailers kijkt Lipton naar de frisdrankcategorie en de rol die Ice Tea hier in speelt.

Een van die rollen waar Lipton op in wilt spelen is de veranderende consumentenbehoefte en de gaten in de markt spotten die gedicht moeten worden. Zo voorkomt Lipton dat consumenten overstappen op andere frisdranken. 

Over Lipton 

Lipton introduceerde als eerste frisdrankmerk ‘ijsthee’ in de Nederlands markt. Al snel groeide het merkt tot het meest toonaangevende ijsthee merk van Nederland. Met de zon als centraal middelpunt in alle campagnes, het is immers het ingrediënt dat de theebladeren laat groeien.

Suikerreductie

Een manier waarop Lipton Ice Tea dit doet, is door de hoeveelheid suiker in de ijsthees te verlagen. Vorig jaar is de Ice Tea Green gelanceerd. Deze Ice Tea bevat vanaf nu 2,2 gram suiker per 100 ml. Dit is 37% minder suiker in vergelijking met vorig jaar. Deze suikerreductie is behaald zonder het toevoegen van kunstmatige zoetstoffen. Daarnaast staat deze reductie van suiker gelijk aan 170 miljoen suikerklontjes die per jaar worden bespaard. Met deze stap was Lipton het eerste ijsthee merk dat zich actief inzette voor een lager suikergehalte. Door het verminderen van het suikergehalte in het portfolio van Lipton wordt er rekening gehouden met de wensen van de consument, en helpt het hen een betere keuze te maken.

Suikervrije frisdranken, oftewel 'zero'

Een andere manier waarop Lipton inspeelt op de veranderende consumentenbehoeften is door in te zetten op suikervrije frisdranken. 0% sugar. 100% taste. Dat communiceert Lipton met 'Zero' Ice Teas.

Suikervrije frisdranken zijn de afgelopen jaren steeds populairder geworden. Vandaag de dag geeft 53% van de Nederlandse consumenten aan bewust suikerhoudende dranken te vermijden. Van deze groep consumenten kiest 19% ervoor om alleen nog maar Zero varianten frisdrank te drinken. Hier speelt Lipton Ice Tea op in met haar laatste aanwinst: de Lipton Ice Tea Green Zero.

Meer informatie nodig?

Neem dan contact op via het nieuwe platform www.unileverpartners.nl. Hier kan je als ondernemer alles perfect regelen voor je zaak.

Van producten tot promotiemateriaal. Van apparatuur tot support. Van Tips & Tricks over hoe jij je omzet kunt verhogen tot trends & insights over jouw business. Je kunt het allemaal hier vinden. Ga naar www.unileverpartners.nl.

Artikel delen