Meer marge op je wijnkaart: 'Verbeter service en investeer in kennis'

Meer marge op wijn
Tags: wijn

Meer marge op je wijnkaart: 'Verbeter service en investeer in kennis'

Meer marge op je wijnkaart, hoe genereer je dat? Hoe zorg je voor een goede balans tussen betaalbare prijzen voor je gasten en maximale omzet voor jouw zaak? Een pasklaar antwoord is er niet, want iedere zaak is anders en iedere ondernemer maakt andere keuzes, maar met deze praktische tips zet je in ieder geval slimme stappen om je wijnomzet te optimaliseren.

Tip 1: Verkoop begint bij kennis

Goed geïnformeerd personeel verkoopt meer wijn. Laat je team proactief kennismaken met de wijnen op je kaart. Overweeg ook om medewerkers jaarlijks een wijncursus te laten volgen. Ze kunnen met meer kennis niet alleen meer wijnen uit het hogere segment verkopen, maar gasten ook beter adviseren.

Verder lezen?

Meer marge op je wijnkaart: 'Verbeter service en investeer in kennis' lees je via de Entree Digitaal App. Verder lees je nog meer exclusieve artikelen, die alleen beschikbaar zijn voor Entree-abonnees. 

Ga naar Entree Magazine Digitaal

Artikel delen