advertorial

Merlijn van de Ven: 'Met Bacardi kunnen bartenders alle kanten op'

Bacardi Nederland

Merlijn van de Ven: 'Met Bacardi kunnen bartenders alle kanten op'

Een topavond, een onvergetelijke ervaring. Dát zoeken gasten. Bacardi Nederland biedt daarvoor een breed portfolio iconische merken en ondersteunt je met maatwerk campagnes die indruk maken.

Nauw samenwerken met handelspartners

Merlijn van de Ven, Business Unit Director van Bacardi Nederland, noemt als voorbeeld succesvolle campagnes zoals Patrón Paloma Week en Bacardí Rum Month. “Voor het winterseizoen staat de 'Grey Goose Vive La Nuit'-campagne klaar, gericht op bottle-to-table service voor Grey Goose vodka en de nieuwe Grey Goose Altius. Gasten delen onze campagnes massaal op sociale media. Zo bereiken we een breed publiek. Een win-win voor horecaondernemers én voor ons."

Met Grey Goose vodka en Patrón tequila speelt Bacardi in op de groeiende vraag naar premium spirits. "Grey Goose wordt in Frankrijk gemaakt van 100% Franse tarwe en Patrón tequila wordt in kleine batches met de hand vervaardigd tot een zachte, zoete mixdrank, de basis voor de cocktail Patrón Paloma (met grapefruitsoda) en de klassieke Patrón Margarita." 

*De tekst gaat onder de afbeeldingen verder.

Bacadi Nederland_Assortiment_Adv
Patrón tequila (links) en Bacardi Carta Blanca Rum (rechts)

Interesse in samenwerking?

Heb je interesse in het brede portfolio van Bacardi? Neem dan contact op!
Telefoonnummer: +31 10 899 44 22
Mail: bacardi.nl@bacardi.com

Bekijk hier het portfolio

Dé favoriete rum van Nederland

Klantenrelaties onderhouden is al 160 jaar core business voor familiebedrijf Bacardi. Van de Ven: “We ondersteunen partners met een iconisch portfolio, van eenvoudige mixdranken tot hoogwaardige cocktails, waarmee bartenders aan elke wens van de gast kunnen voldoen. Bacardí-rum is onze trots en dé favoriete rum voor generaties. De Bacardí Carta Blanca met cola – de BaCo – is zelfs iconisch in Nederland. Ook de donkere, acht jaar oude Bacardí Ocho is populair.”

'De cocktailtrend breidt uit van high-end bars naar lokale cafés'

Trends

Voortdurend innoveren om nieuwe generaties aan te spreken is een speerpunt voor het bedrijf. “We haken snel in op trends. De cocktailtrend breidt uit van high-end bars naar lokale cafés. Bacardi biedt voor elke locatie de juiste samenwerking", zegt Van de Ven. Hij ziet ook de trend van ‘kwantiteit naar kwaliteit’ die de vraag naar premium spirits stimuleert. “Vooral tequila groeit snel.” Daarnaast neemt de vraag naar duurzame merken toe. “Bij onze distilleerderij in Puerto Rico is de uitstoot van broeikasgassen met 50% gereduceerd door een nieuwe energiebron.”

2025

In 2025 wil Bacardi het succes van de St-Germain Spritz (met vlierbloesemlikeur) verder uitbouwen. “Gasten waarderen de frisse, natuurlijke smaak van onze St-Germain Spritz bij het aperitiefmoment of after-work-drankje. We verwachten dat de spritz-trend doorzet in 2025 en zullen daar met nieuwe smaakcombinaties op inspelen”, aldus Van de Ven.

Breezers en TAILS

Bacardi speelt graag in op events als Koningsdag en sporttoernooien en biedt de horeca daarvoor praktische, hoogwaardige cocktailopties. Ideaal voor snel serveren zijn de kant-en-klare Breezers en TAILS, gemaakt met Bacardí rum, 42Below vodka en Cazadores tequila: even schudden en uitschenken.

Artikel delen