advertorial
advertorial
promotioneel
Nespresso heeft niet alleen voor sterrenrestaurants een perfecte koffieoplossing, maar juist ook voor horecazaken waar grotere volumes worden gedraaid. “Als merk sluiten wij aan op de behoefte van de horecaondernemer”, vertelt Hugo Torres, Key Account Manager Hospitality van Nespresso. “Met onze machines kan iedereen koffie van een barista-waardige kwaliteit serveren.”
Foto's: Pim Ras en op de foto Hugo Torres bij Muller & Co in Berkel en Rodenrijs
Wat dé koffietrends worden van 2025? Hugo Torres, Key Account Manager Hospitality namens Nespresso in Nederland, noemt allereerst de opkomst van de unieke, verfijnde koffiebeleving. “We verwachten dat de populariteit van koffie alleen maar zal toenemen, waarbij mensen steeds kritischer worden en zullen kiezen voor een unieke smaakervaring”, voorspelt hij.
“Denk daarbij bijvoorbeeld aan koffie- en iced koffie met smaakjes, spiced latte of een echt goede decafe. Horecaondernemers kunnen zich echt onderscheiden door ook die koffies aan te bieden. Vooral onder jongeren zien we dat zij het niet gek vinden om vijf euro uit te geven voor een goede latte of cappuccino. Voor hen is het een verwennerij, een traktatie voor of na een werkdag.”
*De tekst gaat verder onder de foto
Volgens Torres is het voor horecaondernemers van groot belang dat zij inspelen op de wensen van het publiek. “Mensen zijn steeds meer op zoek naar een beleving in plaats van een standaard kopje koffie. Het gaat hier om kwaliteit en een ervaring. Daarnaast is ook de transparantie over de herkomst van de koffie steeds belangrijker.”
Wat ook in het nieuwe jaar een onverminderd populair thema blijft, is duurzaamheid. “Als bedrijf zetten we in op een duurzame toekomst”, stelt Torres. “Dat zit in ons DNA, zoals we al jaren laten zien met het recyclen van capsules en onze B Corp certificering. Dat blijft belangrijk.”
Een trend die Torres eveneens ziet, is de opkomst van meer gebruiksgemak bij koffieapparaten in de horeca. Met de slimme machines van Nespresso, zoals de Aguila 220 en 440, wordt het bereiden van koffie wel heel makkelijk en kunnen tot maar liefst achttien verschillende smaakvariaties op het menu worden gezet. “Deze machines zijn snel, eenvoudig te bedienen en erg toegankelijk voor het personeel”, weet Torres. “Voor ons is het belangrijk om processen in de horeca efficiënter te maken, waarbij snelheid en gemak een grote rol spelen. Zo kan iedereen koffie van een barista-waardige kwaliteit serveren.”
*De tekst gaat verder onder de foto's
Nespresso focust zich hierbij zowel op de fine dining-restaurants, zoals Parkheuvel, Restaurant Fred en Restaurant MOS, als op de grote horecazaken, zoals dat reeds gebeurt met onder andere de Rotterdamse RW Horeca Groep van Robèr Willemsen (o.a. Melief Bender, Muller & Co en POL), The Breda Group in Amsterdam (o.a. Restaurant Breda, Maris Piper Brasserie en Klein Breda) en THOMS Restaurant & Underground Bar.
Dit zijn zaken waarvoor gemak en consistentie in de kwaliteit van groot belang zijn. “Als merk sluiten wij daar perfect op aan”, meent Torres. “Met onze machines leveren we voortdurend kwaliteit, consistentie en snelheid.”
Neem contact op met Hugo Torres, Key Account Manager Hospitality van Nespresso: hugo.torres@nespresso.com