Dit kan door in te spelen op het onbewuste gedrag van je gasten. Factoren die je als horecaondernemer kunt beïnvloeden en niet afhankelijk zijn van personeel of locatie. Wijnimporteur LFE deed onderzoek en geeft een aantal eenvoudig toepasbare en kosteloze tips.
Om te onderzoeken hoe een ondernemer geholpen kan worden om een beter wijnrendement te realiseren, nam LFE het wetenschappelijk onderzoeksbureau Consumatics in de arm. Het onderzoek richtte zich op het beïnvloeden van gastgedrag in horeca op gebied van wijn. De uitgebreide literatuurstudie werd als test toegepast op een aantal locaties in de Nederlandse markt. En de resultaten liegen er niet om. Door neuromarketing in te zetten, geeft de gast meer uit aan wijn tijdens zijn bezoek en wel aan die wijn die voor de horecaondernemer qua marge het meest interessant is. Daarnaast stijgt de totale omzet van het horecabezoek en zelfs de gastwaardering.
Juist nu is voor horeca alle hulp welkom. Er dient immers zo snel mogelijk een behoorlijke inhaalslag gemaakt te worden om de toekomst zeker te stellen. Uit het neuromarketing onderzoek zijn daarom een aantal praktische tips en adviezen gefilterd, die kosteloos en eenvoudig toepasbaar zijn. (zie afbeelding)
Lees verder op www.lfe.nl/horecatips. Hier kun je tevens terecht voor contactgegevens voor meer informatie of een uitgebreid plan van aanpak, waarin alle facetten van het onderzoek meegenomen worden.
Uiteraard helpen kwalitatieve aanpassingen de omzet en marge op wijn te vergroten, maar LFE wil meer doen dan dat. In samenwerking met gerenommeerde wijnproducenten als Castel Châteaux & Domaines, Bellingham, Casa Silva en Domaine Gayda en verkooppartner Groupe du Vin, is de actie “LFE HELPT de HORECA” ontwikkeld. Diverse prachtige merken en huiswijnen zijn tijdelijk extra scherp geprijsd om de horeca ook financieel te ondersteunen. Kijk voor de complete actie op www.lfe.nl/lfe-helpt.