Ondernemer Robin Bravenboer: 'Constante kwaliteit met Lavazza Blue-capsules'
Robin Bravenboer mogen we gerust horecamagnaat noemen. Jarenlang runde hij spraakmakende clubs als de Baja Beachclub en Crazy Pianos. Daarna kwam de focus op lekker eten en concepten ontwikkelen. In Barcelona heeft Bravenboer vijf restaurants (drie Ikibana’s, Carpe Diem Lounge Club en Velissima) en over een paar weken opent hij daar de zesde. In Nederland draait hij in Hillegersberg het 'zusje' van Ikibana: restaurant Three. In al zijn zaken serveert de ondernemer koffie van Lavazza. "Het merk past goed bij onze positionering."
Three zit midden in het centrum van de Rotterdamse wijk Hillegersberg. “Bij Three werken we met het concept dat we in Barcelona ontwikkelden en nog steeds hebben: contemporary Asian cuisine. De robatayaki en sushigerechten op onze kaart zijn geïnspireerd op de rijke Aziatische keuken. Robatayaki is een speciale manier van grillen waarbij de smaak van de houtskool diep in de gerechten trekt, het is barbecueën op z’n Japans. Het grillen van de hoogwaardige ingrediënten gebeurt kort en onder zeer hoge temperatuur. Op die manier behouden groenten, vis en vlees hun smaak. Japanse vissersbootjes hadden vroeger een klein barbecuetje aan de zijkant hangen, waarop de vissers de vers gevangen vis gelijk grilden. Daar komt de naam vandaan.”
Social dining
“Bij Three serveren we de gerechten als social dining-gerechten, dat is de kracht van Three. Hier kom je voor de beleving, om samen te genieten van lekker eten en van alles te proeven. Three heeft geen gangenmenu en is geen all-you-can-eatconcept. Wél hebben we een half open keuken, wat bijdraagt aan die beleving. We willen gasten zes dagen in de week verwennen met heerlijk eten dat z’n roots heeft in de Aziatische wereld”, aldus Bravenboer. “Een geluksmomentje laten beleven in een sfeervolle setting.” Daarmee verklaart hij meteen de naam van de zaak. “Drie is een geluksgetal in Azië. Verder is het, naast de cafés Van Eijk en Lebbink, mijn derde zaak in Hillegersberg. In Barcelona heb ik ook drie Ikibana’s. Het cijfer drie is de rode draad in het verhaal.” Het concept van Three trekt gasten uit de regio Rotterdam en verder. “We ontvangen ook gasten uit België en Duitsland, dankzij goede scores op Tripadvisor”, zegt Bravenboer. “Hoewel de doelgroep die hier komt eten heel breed is, zien we altijd wel veel vrouwen die ons concept van social dining-gerechten omarmen. Sowieso eten vrouwen graag sushi. Bij ons vinden ze niet de standaard sushi, maar eigen creaties die voor meerdere smaakexplosies in je mond zorgen. Eerlijk en hoogkwalitatief eten, daar staan we voor.”
Lavazza Blue
Eerlijk en van hoge kwaliteit is dan ook de koffie die Three serveert. Bravenboer werkt al jarenlang voor al zijn zaken, óók die in Barcelona, samen met Lavazza. “Lavazza levert topkwaliteit blends en service. Het heeft een sterke merkuitstraling. De branding is ook heel goed. Neem het servies: elke koffiesoort heeft eigen kopjes. Ja, het past bij wat wij willen uitdragen. Daarnaast is het contact met de mensen van Lavazza erg prettig.” In al zijn zaken werkt hij met bonenkoffie van Lavazza, maar voor Three koos de ondernemer voor het Lavazza Blue-capsulesysteem. “En daar ben ik nog iedere dag blij mee. Het is een investering, maar ieder bedrag waard. Door koffiecapsules te gebruiken, serveren we altijd en op ieder moment van de dag dezelfde hoge kwaliteit koffie. Ideaal voor jou als ondernemer, want wie er ook aan de machine staat, de gast geniet altijd van een heerlijke koffie. Óf van een mooie koffiecocktail! Koffiecocktails, zoals de Espresso Martini, zijn enorm in opkomst en wij serveren ze steeds vaker. De receptuur ontwikkelen we zelf en dan is het heel fijn dat de basis, de espresso, goed is.”
HET KOFFIERITUEEL OPNIEUW UITGEVONDEN
Lavazza biedt haar partners gratis toegang tot ’s werelds grootste instituut op het gebied van koffie: het Lavazza Training Center. Via het Lavazza Training Center biedt Lavazza ondersteuning en inspiratie om de beste kwaliteit koffie te waarborgen: van de de perfecte espresso tot Coffee Design, of toepassing van koffie in de keuken.
Schrijf je gratis in voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks:
- De nieuwste trends en ontwikkelingen binnen de Horeca
- Culinaire en interieur inspiratie
- Exclusieve content zoals: artikelen, interviews en ondernemersverhalen