Pablo Beer: “Voor wie het leven wil vieren”

Pablo Beer
Tags: bier

Pablo Beer: “Voor wie het leven wil vieren”

Op de Horecava was het merk Pablo Beer aanwezig op de stand van VHC Jongens, het bedrijf dat ook de distributie verzorgt. “Pablo Beer is echt uniek,” zegt Fiona de Lange, die sinds het najaar van 2024 CEO is van het merk. “Het is geen gewoon bier. Het is wel een bier in de basis, maar het is het enige bier waarbij de cocaplant wordt gebruikt in het productieproces. Het slechte van de cocaplant is eruit gehaald, en wat overblijft, is het goede: energie.”

Pablo Beer onderscheidt zich door de toevoeging van energie uit de cocaplant, een eigenschap die vaak wordt geassocieerd met energiedrankjes. Jeremy Vermolen, founder van het bier, heeft jarenlang gewerkt aan de juridische aspecten om dit bier legaal te produceren en verkopen. Het resultaat is een bier met 3,5% alcohol, low carb en gericht op het leveren van een energieke ervaring.

Niet in reguliere horeca

“Pablo is vooral populair in de ‘onderstroom’,” legt De Lange uit. “Je vindt het niet zo snel in reguliere horecazaken, maar eerder op festivals, feesten en plekken waar mensen het leven vieren. Het draait om het creëren van een moment van beleving.” Vooral in Amsterdam groeit de populariteit snel, mede dankzij exclusieve distributiepartners zoals VHC, die zich richten op groot Amsterdam.

“Prachtige formats”

Pablo Beer heeft daarnaast een exclusieve samenwerking met Der Hintergarten, een culturele horecaplek in Amsterdam waar veel evenementen worden georganiseerd. “Ze hebben nu vergunningen voor het binnen- en buitenterrein. Hierop worden allerlei culturele evenementen georganiseerd. Daar hebben wij nu hele leuke formats,” vertelt De Lange. Bovendien lopen er gesprekken met andere grote partijen, zoals ADE, ADM Noord en Lofi, om nieuwe samenwerkingen te starten.

‘Focus houden’

Sinds eind september is Fiona de Lange als CEO betrokken bij Pablo Beer. Samen met Founder Jeremy Vermolen en marketeer Coen Dalebout introduceren zij Pablo Beer in de markt. “Mijn rol is om structuur aan te brengen binnen de organisatie, financieel de juiste investeringen te doen, leiding te geven en de focus te bewaken,” legt ze uit. “Dat werkt, want Pablo slaat echt aan. Het is meer dan bier; het is een beleving. Het gaat om even ontsnappen aan het hectische leven en gewoon genieten.”

Ambitieus

De toekomstplannen voor Pablo Beer zijn ambitieus. “Ik kijk uit naar 2025. We willen een afzet van 1.500 hectoliter realiseren, met groei zowel nationaal als internationaal. We zien echt een kans om door te breken. De eerste export naar Curaçao is al onderweg. De huidige markt is uitdagend, maar biedt ook veel kansen,” zegt De Lange. “Pablo is het enige bier waarin de cocaplant legaal verwerkt mag worden. Dit is het moment voor dit soort innovaties en we zien dat dit aanslaat bij een specifieke groep, die het leven wil vieren.”

PXL_20250114_115919794

Tekst: Gerard Molenaar

Artikel delen