Pepsi lanceert blauwe cola: de limited edition Pepsi Electric

Pepsi electric blue

Pepsi lanceert blauwe cola: de limited edition Pepsi Electric

Pepsi heeft een limited edition blauwe cola gelanceerd: Pepsi Electric. Na een succesvolle rebranding van het merk eerder dit jaar en voortdurende smaakinnovatie binnen de markt, speelt de nieuwe lancering in op de voorkeuren van shoppers, met name Generatie Z. Pepsi Electric is circa 3 maanden beschikbaar bij verschillende retailers en enkele out-of-home locaties en is gelanceerd door Vrumona.

Pittige citrussmaak

Pepsi Electric heeft een pittige citrussmaak en een opvallende, levendige blauwe kleur. De speciale variant is circa 3 maanden beschikbaar bij verschillende retailers en enkele out-of-home locaties. De nieuwste innovatie, in Nederland gelanceerd door Vrumona (licentiepartner van Pepsico), bevat geen suiker om zo consumenten tegemoet te komen in hun groeiende voorkeur voor suikervrije frisdrankopties, zonder concessies te hoeven doen aan een geweldige smaak. Met de introductie van Pepsi Electric bouwt Pepsico voort op het reeds succesvolle smaakportfolio van het merk, waaronder Pepsi Zero Sugar Cherry en Lemon.

Meer energie, smaak en nieuwe ervaringen

Pepsi is er voor consumenten die op zoek zijn naar méér en is altijd gedreven door een grenzeloos geloof in mogelijkheden. Meer energie, meer smaak, nieuwe ervaringen. Dat is altijd de basis geweest van het merk Pepsi. De ‘Forever Young’-mentaliteit van oprichter Caleb Bradham is wat het merk drijft en waar Pepsi Electric met deze limited edition perfect op inspeelt, aldus Stephan van Ee, Marketing Manager bij Vrumona.

*Tekst gaat verder onder foto.

Pepsi-blue-electric-2
Campagne Pepsi Electric

Ontwerp

Het ontwerp van de Electric blue verpakking sluit aan bij bij Pepsi's Thirsty for More-campagne en weerspiegelt het elektrische blauw en zwart van de recente rebranding van het logo, naast de kenmerkende Pepsi-pulse, waardoor het merk tot leven komt én de aandacht van de shopper in het schap zal trekken.

Over PepsiCo

De producten van PepsiCo worden meer dan een miljard keer per dag door consumenten geconsumeerd in meer dan 200 landen en gebieden over de hele wereld. PepsiCo genereerde in 2023 meer dan $ 91 miljard aan netto-inkomsten, gedreven door een complementair dranken- en gemaksvoedselportfolio bestaande uit Lay's, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker en SodaStream.

Het productportfolio van PepsiCo omvat een breed scala aan smaakvolle voedingsmiddelen en dranken, waaronder veel iconische merken die elk meer dan $ 1 miljard aan geschatte jaarlijkse retail verkopen genereren. PepsiCo heeft als visie om de wereldleider te zijn op het gebied van dranken en kant-en-klare voedingsmiddelen door te winnen met PEP+ (PepsiCo Positive).

PEP+ is de strategische end-to-end transformatie die duurzaamheid en menselijk kapitaal centraal stelt in de manier waarop we waarde en groei zullen creëren, door binnen de grenzen van de planeet te opereren en positieve verandering voor de planeet en mensen te inspireren.

Over Vrumona

Frisdrankproducent Vrumona, onderdeel van Royal Unibrew, richt zich sinds de oprichting in 1945 op de productie en verkoop van frisdranken in Nederland. Vrumona produceert en verkoopt zowel eigen merken zoals Royal Club, Crystal Clear, Sourcy, Sisi, Russell & Co en Butcha als merken in licentie, waaronder Pepsi, 7up, Rockstar en Rivella. Gedreven door de missie ‘Change drinking for the better’, biedt Vrumona een frisse blik op de frisdrankcategorie en weet te prikkelen.

Niet alleen consumenten en klanten, maar ook haar medewerkers, toekomstige generaties en aandeelhouders. Vrumona heeft sinds 2015 het suikerpercentage van haar frisdrankportfolio jaarlijks met 5% weten te reduceren en bestaat inmiddels 64% van haar portfolio uit laag calorische dranken met minder dan 5 Kcal per 100 milliliter.

Artikel delen