De webshopklanten van vandeStreek bepalen zelf welke horecazaak zij met hun aankoop steunen. Ronald van de Streek, mede-eigenaar vandeStreek bier: “Wij voelen de sluiting van horecazaken als brouwerij. Maar onze horecaklanten worden nog harder geraakt. Wij hebben nog onze verkoop aan winkels en supermarkten. Daarbij is de omzet van onze webshop de afgelopen maand hard gestegen, omdat de consument lokale bedrijven online goed weet te vinden tijdens deze crisis.”
VandeStreek heeft daarom besloten een deel van wat zij verdienen in de webshop, om te zetten in bier voor de horeca. Van de Streek: “Zo geven we op onze manier de horeca een soort vliegende start. Zij krijgen, zodra de deuren weer open gaan, vers bier wat zij kunnen verkopen, zonder dat ze daar kosten aan hebben”. De hoeveelheid bier die gedoneerd wordt, staat gelijk aan 10 procent van de webshop omzet van de Utrechtse brouwerij. Welke horecazaken bier ontvangen zodra de deuren weer open gaan, dat bepalen de webshopklanten van vandeStreek. Tijdens het afrekenen kunnen zij aangeven welke zaak in welke stad zij willen steunen met hun aankoop. Van de Streek: “We maken daarin geen onderscheid of dit al een trouwe horecaklant van ons was of überhaupt bier van ons op de kaart had. Het belangrijkste is dat we met zijn allen ervoor zorgen dat er zo min mogelijk horecazaken omvallen door deze crisis”.