‘Verhoog je gastbeleving en omzet samen met Chocomel voor Professionals’

Chocomel
Tags: drank

‘Verhoog je gastbeleving en omzet samen met Chocomel voor Professionals’

Grand Café ’t Gelagh in Gorinchem maakt gebruik van ‘Chocomel voor Professionals’ van FrieslandCampina. De fabrikant heeft er voor de komende jaren grote plannen mee. Met als gezamenlijke doel om de categorie Chocolade te laten groeien met een eigen plek op de menukaart. 

Horeca Manager bij ’t Gelagh, Ragnhild, is positief over het plan en concept van Chocomel: “Met Chocomel voor Professionals heb je iets heel moois te bieden. Het verhoogt niet alleen je gastbeleving, maar ook echt je omzet. Door het bieden van de Chocomel Specials heb je veel meer beleving voor je gasten. Jong en oud, iedereen geniet hiervan.“

Beleving centraal

Bryan Hilders, Key Account Manager Horeca bij FrieslandCampina, benadrukt dat dit precies de visie van Chocomel voor Professionals omvat: “Er is een trend zichtbaar in de horecamarkt, waarin beleving steeds meer centraal komt te staan. Dit sluit goed aan bij Chocomel, dus hebben we gekeken naar manieren om horecaondernemers te ondersteunen. We willen samen met ondernemers groeien en Chocomel een volwassen positionering geven die voldoet aan de groeiende vraag naar beleving.”

'Met de Chocomel Specials speel je in op de groeiende vraag naar beleving'

Chocolade als eigen categorie

Het uitgangspunt van het plan is om gezamenlijk het volledige potentieel van Chocomel in de horeca te benutten. Een belangrijk onderdeel hiervan is de introductie van diverse Chocomel Specials waarmee ondernemers veel meer mogelijkheden hebben met Chocomel dan alleen de standaard koude en warme versies. Hilders: “Onze visie is dat Chocomel een ander soort moment biedt dan koffie en thee. Chocomel is bedoeld als een moment van genieten en verwennen. Door deze unieke ervaring in de vorm van Specials als aparte categorie op de menukaart te presenteren willen we de categorie Chocolade verder bouwen.”

Ragnhild zegt: “Het mooie is dat sinds wij Chocolade als losse categorie op de menukaart hebben staan, we zien dat het steeds vaker besteld wordt. Zodra de gasten deze Chocomel Specials op de menukaart zien, krijgen ze er trek in. En dat zie je duidelijk terug in de omzet.”

*De tekst gaat onder de afbeelding verder.

Banner_Platform_4x3-01 (1)

Concept

Hilders benadrukt dat iedere ondernemer met ‘Chocomel voor Professionals’ uit de voeten kan. “We hebben hoogwaardige POS-materialen ontwikkeld die aansluiten bij de gastbeleving in de horeca. Met Chocomel Specials, stijlvolle mokken en glaswerk, en uitstekend POS-materiaal bouwen we samen de categorie Chocolade en zorgen we dat Chocomel voor Professionals voldoet aan de huidige horecatrends.”

Ragnhild sluit af: “Wat ik aan andere ondernemers wil meegeven, is dat je je gasten een echte beleving biedt. Je kunt de verkoop stimuleren door het gebruik van de Chocomel horeca materialen, en je kunt zelf kijken welke werken voor jouw zaak.

Artikel delen