Warsteiner blijft bouwen aan merken en samenwerkingen

Warsteiner
Tags: bier

Warsteiner blijft bouwen aan merken en samenwerkingen

De biermarkt staat onder druk, maar bij Warsteiner blijft de blik op de toekomst gericht. Met sterke merken en creatieve marketingcampagnes ziet Arjan Barten, verantwoordelijk voor marketing bij Warsteiner Benelux, volop kansen. "We kijken altijd van de positieve kant. Dat doen we nu ook," zegt hij.

De afgelopen jaren heeft Warsteiner een flinke groei gerealiseerd, ook in de horeca. "We hebben prachtige nieuwe klanten mogen verwelkomen," vertelt Barten. "Daar nemen we echt de tijd voor. Met de juiste mensen zorgen we ervoor dat zij een passend portfolio krijgen dat aansluit bij hun wensen. Het draait om samenwerking: wij helpen hen, en zij helpen ons."

Verrassend mediabeleid

Die samenwerking is ook zichtbaar in het mediabeleid van Warsteiner, waar het merk steeds meer naar buiten treedt samen met haar partners. "We hebben een mooi voorbeeld dat we binnenkort lanceren rond Valentijnsdag samen met een van onze horecarelaties. Het project is nog een verrassing, maar het belooft iets bijzonders te worden," licht hij toe. "Zulke campagnes versterken niet alleen onze zichtbaarheid, maar ook onze relaties met klanten."

Een van de succesverhalen van Warsteiner is het alcoholvrije segment. "Ons alcoholvrije portfolio groeit mooi," zegt Barten. "Niet alleen in de retail, maar ook in de horeca, mede dankzij onze tapoplossing van Warsteiner Alkoholfrei. We blijven het merk doorontwikkelen, bijvoorbeeld met een speciaal glas voor alcoholvrij, waardoor het meer herkenbaar is."

Warsteiner Arjan Barten 2

Arjan Barten

Ook IPA

Tot vorig jaar had Warsteiner geen eigen IPA’s in het portfolio. Door de samenwerking met de Ierse brouwerij Rye River heeft Warsteiner nu enkele IPA’s in het assortiment, die vorig jaar op de Horecava werden geïntroduceerd. "We zijn er trots op," zegt Barten. "Hun assortiment is echt enorm, maar we hebben tot nu toe gekozen voor een aantal toegankelijke bieren, zoals de Little Bangin’ Session IPA en de Coastal IPA. Maar er is ook een Big Bangin’ en een Double Bangin’. Het zijn heerlijke bieren met een mooie gelaagdheid in smaak."

Trots op Estrella Galicia

Ook het Spaanse merk Estrella Galicia, waarmee Warsteiner samenwerkt, blijft indruk maken. "We werken nu twee jaar samen en dat gaat zeer goed," zegt Barten. "Estrella Galicia is echt een bijzonder merk. Galicië staat bekend om zijn culinaire tradities en Michelin-keuken, en die connectie met gastronomie past perfect bij hun bieren. Ze nemen dat serieus en hebben eigen sommeliers in dienst, die zich alleen maar bezighouden met foodpairing. Het is mooi om te zien hoe veelzijdig Estrella Galicia is. Het merk is niet alleen populair in Spaanse restaurants, maar past ook in een breder scala aan keukens. Hun premiumbier, de Cerveza 1906 Reserva Especial is daar een goed voorbeeld van."

Banden versterken

Met merken als Warsteiner, Rye River en Estrella Galicia blijft Warsteiner Nederland vooruitkijken. Voor 2025 ligt de focus op het versterken van samenwerkingen en creatieve campagnes die inspelen op specifieke gebeurtenissen. "Het doel is om meer waarde te creëren voor onze klanten en partners," sluit Barten af. "We blijven bouwen aan onze merken en aan het vertrouwen in onze relaties."

Warsteiner AI afbeelding

Warsteiner Benelux vroeg AI te verbeelden hoe Nederlanders tegen Warsteiner aankijken, met deze eyecatcher op Horecava als resultaat.

Tekst: Gerard Molenaar

Artikel delen