Klassieke bieren, uit Nederland, België en bijvoorbeeld Duitsland, vallen bij de meeste consumenten in de smaak. Ze zijn niet voor niets een klassieker geworden. Met dit in het achterhoofd kun je niet om deze bieren heen: naast dat velen ze lekker vinden, zijn ze doorgaans ook goed geprijsd. Anders gezegd: dit soort klassiekers vormen de ruggengraat van een goede bierkaart. Rick Kempen, bierambassadeur bij Bier&cO, geeft in deze vierdelige rubriek antwoord op een vraag. Dit keer: welke klassiekers mogen niet missen op mijn kaart?
Foto's: Pim Ras
Zo horen op jouw bierkaart Belgische en Nederlandse trappistenbieren te staan, zoals La Trappe Blond, Westmalle Dubbel, Chimay Tripel en La Trappe Quadrupel. De merken kun je inwisselen, de biertypen moeten op de kaart staan. Daarnaast vergelijkbare abdijbieren: St. Bernardus, Maredsous, Steenbrugge of Kapittel. Ook hier volg je de beroemde bierstijlen.
*De tekst gaat verder onder het groene kader
Bier&cO is dé perfecte partner voor de horeca, retail en slijterij met onbegrensde bierkennis, meer dan duizend speciale bieren en frisdranken in het pakket. Met meer dan 35 jaar bierervaring en een aantal biersommeliers in huis helpen we horecaondernemers met het samenstellen en optimaliseren van de bierkaart, unieke “Bier aan tafel”-kennis om je rendement te verhogen en zelfs het trainen van je personeel.
Je kunt eenvoudig online bestellen wanneer het jou uitkomt, en bijvoorbeeld kiezen voor Weihenstephan, BrewDog, De Molen, fritz kola en Sint Bernardus
Zonder een ijzersterk Belgisch witbier kun je niet, net zomin als een Duitse Hefeweizen. Wie houdt er niet van een Weihenstephaner Hefeweizen, geschonken in dat beroemde Stephani glas? Een kriek en, om het feest compleet te maken een sterk Blond: bieren zoals CORNET Oaked behoren niet voor niets tot de meeste gedronken bieren in Nederland.
Hiernaast kun je naar hartenlust variëren met moderne stijlen zoals IPA, NEIPA, Pastry Stout of Berliner Weisse. Dan kijk je natuurlijk wel naar jouw gasten, en hoe avontuurlijk die zijn als bierliefhebbers.
*De tekst gaat verder onder de afbeelding.
Je komt het in talloze publicaties tegen: de consument van nu (jong, oud; man, vrouw) hecht waarde aan lokaal geproduceerde bieren. En daarbij wordt er steeds vaker bewust gekozen voor alcoholarme of alcoholvrije bieren. Het verbaast ook niet dat zelfs kleinere brouwerijen tegenwoordig ruime keus bieden in die segmenten. Maak daar gebruik van!
Alcoholvrij trappistenbier verenigt het beste van alle genoemde argumenten, net zoals een alcoholarme IPA van bijvoorbeeld het Eindhovense Van Moll (Wanderlust), Uiltje (Bird of Prey, Haarlem) of DAVO Surf Pro Wheat Ale (Deventer). vandeStreek uit Utrecht biedt dan weer alcoholarm IPA met fruit aan, en Frontaal een alcoholarme New England IPA.
En dan is er nog de ontwikkeling dat de consument kijkt naar craft soda: alcoholvrij, caloriearm, glutenvrij en zo min mogelijk suiker. Zonder een suikervrije cola (fritz), strakke Kombucha (YaYa), Ice Tea (Hi Five) of Maté (Club Mate) kun je eigenlijk niet. Met deze heerlijkheden op jouw kaart bied jij jouw gasten kwalitatief hoogwaardige, gevarieerde en betaalbare luxe producten aan.