Het Franse champagnehuis heeft de internationale modeontwerpster Yoon uitgenodigd om een limited edition-fles van Moët Impérial te maken, de opbrengst gaat naar een goed doel.
Moët & Chandon is trots om aan te kondigen dat het champagnehuis haar eerste wereldwijde samenwerking is aangegaan met de innovatieve creatorYoon voor een design dat inspireert. Het verbond tussen Moët & Chandon en AMBUSH laat de onderscheidende creativiteit van Yoon zien: een perfecte weergave van de tijdsgeest met waarden die aansluiten op de generatie van vandaag, waar de opbrengst ook nog eens naar een goed doel gaat.
Met deze gedurfde stap voorwaarts, biedt Moët & Chandon een uniek platform aan Yoon, een innovatieve ontwerpster uit Tokio. Haar creatieve visie en gevoel voor moderniteit tekenen deze samenwerking. De keuze om samen te werken met de creatief directeur van het modelabel AMBUSH is gebaseerd op een gemeenschappelijke achtergrond als pionier; als innovator, maar zonder het respect voor tradities en ambacht te verliezen. Centraal staan de overdracht van kennis en een gedeeld verlangen om creatie in dienst te laten staan van de natuur.
“Ik ben erg enthousiast over het feit dat ik een volledige Carte Blanche heb gekregen om de fles van Moët Impérial opnieuw te ontwerpen. Het was een uitdaging, mede doordat het merk zo herkenbaar is en we de iconische statuur niet wilden verliezen, maar ik zag het ook als een mogelijkheid om mijn eigen esthetiek als toevoeging te brengen. Tijdens mijn bezoek aan Epernay zag ik de toewijding die Moët & Chandon spendeert aan de natuur en het onderhouden van het kostbare land. Dit heeft me geïnspireerd om het World Land Trust te kiezen als goed doel wat het Huis zal ondersteunen: zo kunnen we door middel van dit ontwerp samen aan een betere wereld werken.” - Yoon, mede-oprichter en Creatief Directeur van AMBUSH.
Bekijk het volledige interview met Yoon over de samenwerking
In lijn met de traditie van geven, die de grootsheid van het huis sinds 1743 heeft gemaakt, zal Moët & Chandon een deel van de winst uit de verkoop van Moët & Chandon x AMBUSH-flessen doneren aan het World Land Trust. Het World Land Trust is een internationale liefdadigheidsinstelling voor natuurbehoud die bedreigde omgevingen beschermt. De missie van World Land Trust is om lokale natuurbeschermingspartners, zoals Fundación Jocotoco in Ecuador, te ondersteunen bij hun inspanningen om de vernietiging van ecosystemen een halt toe te roepen en om de gebieden te beschermen zodat de daar gehuisde zeldzame en bedreigde (dier)soorten kunnen overleven.
De samenwerking tussen Moët & Chandon en Yoon is bijzonder gedenkwaardig omdat het de eerste keer in 152 jaar is dat de iconische fles van de Moët Impérial, de kenmerkende champagne van het Huis uit 1869, opnieuw is ontworpen door een kunstenaar. Door haar minimalistische esthetiek in het herontwerp te injecteren, heeft Yoon de gouden hals van de fles veranderd in een diepe zwarte tint, in contrast met een nieuw reliëfetiket in wit; waaruit een opvallend ontwerp ontstaan is. Het ontwerp suggereert een schone lei, zoals een deur die opent naar een toekomst vol mogelijkheden voor degenen die naar buiten durven te treden.
"We zijn erg blij met deze samenwerking met Yoon. Het ontwerp geeft een ongekende frisheid aan het eeuwenoude erfgoed van Moët & Chandon, en het sluit aan bij onze eigen toewijding aan het behoud van de natuur om zo een mooie toekomst voor de volgende generatie te verzekeren", zegt Benoît Gouez, Keldermeester van Moët & Chandon.
De fles Moët Impérial, die in beperkte oplage in samenwerking met Yoon werd gemaakt, is gevuld met de champagne van het huis. Deze wordt gekenmerkt door een heldere fruitigheid; een verleidelijk smaakpalet en een elegante rijpheid, allemaal onderscheidende kenmerken van de melanges van Moët & Chandon.
Op de hoogte blijven van nieuws uit de horeca? Meld je aan voor de Entree nieuwsbrief!