In de Verenigde Staten is het een megatrend: hard seltzers. Het merk White Claw is daarin een fenomeen. Een frisse combinatie van bruiswater, fruitsmaken en 4,5% alcohol. Het drankje is via A Brand New Day verkrijgbaar voor de Nederlandse horeca.
Vrij vertaald is seltzer water met prik, waarbij hard seltzer betekent dat er alcohol aan is toegevoegd. White Claw is de nummer 1 hard seltzer in de VS met een marktaandeel van 66% en heeft de categorie daar gebouwd. Met minder calorieën dan bier of mixdrankjes winnen hard seltzers razendsnel aan populariteit.
Inmiddels is de categorie al groter dan wodka en afgelopen zomer was White Claw populairder dan Budweiser. En dat zegt iets, in Amerika.
Mindful drinking is ook in Nederland in opmars. Wel de fun van alcohol, maar passend in een bewustere levensstijl; Minder zwaar dan bier, wat spannender dan wijn en minder zoet dan premixen. Met name de millennialgeneratie is op zoek naar meer avontuurlijke en tegelijkertijd wat meer verantwoorde producten.
White Claw Hard Seltzers passen perfect in deze behoefte. Het drievoudig gedistilleerde drankje met bruiswater en een vleugje natuurlijk fruitaroma zorgt voor een intens verfrissende smaaksensatie.
Ontdek de nieuwe smaaksensatie White Claw Hard Seltzer. De meest gedronken varianten in de VS; Natural Lime, Raspberry en Black Cherry, zijn sinds begin augustus verkrijgbaar in de Nederlandse supermarkten.