advertorial
Om winst te maken met jouw horecazaak combineer je een zorgvuldige wijnselectie met uitstekende service. Dit en meer waardevolle inzichten voor jouw onderneming komen uit het LFE Horeca Wine Insight Report 2024. Of je nu een boutique concept, een grote keten of een gezellig terras runt: haal je voordeel uit deze kennis!
In samenwerking met CONTRAST heeft LFE Horeca inzicht gekregen in wijndrinkers in de Nederlandse horeca, waarbij een strategisch samengestelde wijnkaart essentieel blijkt voor meer winstgevendheid. Daarnaast is een smaakprofiel het vermelden waard op de kaart. Het Osteria Emilia in Utrecht geeft als tip: “Wij hebben onze favorieten gehighlight op de kaart, deze wijnen en gerechten zijn weergegeven in een kader. We zien in de cijfers daadwerkelijk een toename in de verkoop.”
*De tekst loopt onder de foto verder.
Na de geliefde pinot grigio winnen witte druivenrassen zoals verdejo en albariño, inclusief unieke regionale varianten uit de VS en Zuid-Afrika, aan populariteit. Een andere uitkomst uit het rapport: rosé is geschikt voor ieder seizoen.
*De tekst loopt onder de foto's verder.
Het LFE Horeca Wine Insight Report 2024 onthult strategieën om de wijnkaart te optimaliseren, zodat deze beter aansluit op de betalingsbereidheid en prijsperceptie van de moderne wijnconsument. Daarnaast biedt het inzicht in de factoren die daadwerkelijk de keuze van de consument beïnvloeden. Deze kennis is essentieel voor succes in de huidige markt.
*De tekst loopt onder de foto verder.