Glostel met focus op gezond en ontspanning

Glostel met focus op gezond en ontspanning

Een nieuw jaar voor de deur met nieuwe horeca. Verrassende en veelbelovende zaken openen in 2019 hun deuren. We lichten er 4 uit. Wat gaan zij anders doen dan anderen? De komende weken leest u bij ons over ''the places to be'' in 2019. Als eerste: The Green Elephant

Tekst: Elle Smolders

In de populaire wijk Wyck in Maastricht opent in mei 2019 The Green Elephant (TGE), onderdeel van LBG Hotels. Hiermee zet eigenaar Rino Soeters een healthy hotspot neer waar het draait om ontmoeten, slapen en eten in een gezonde omgeving. Het idee ervoor ontstond vanuit de eigen behoefte van de hotelvoorman. “Reizen betekent vrijwel altijd een onderbreking van een verantwoorde levensstijl”, vertelt hij. “Je moet altijd je best doen om je gezonde routine op reis vol te houden; met moeite vind je een komkommertje bij het ontbijt. Met TGE laten we mensen óók op reis verantwoord genieten. We richten ons hiermee op de bewuste, kosmopolitische, veelal hoogopgeleide, jonge reiziger.” TGE krijgt zodoende elementen variërend van wellness met meditatie- en yogamogelijkheden tot het Food Lab dat gezonde, zoveel mogelijke biologische en lokale producten aanbiedt (mede uit de eigen pluktuin). Detoxen is ook mogelijk.

Glossy hostel
Daarnaast zijn de lounge- en werkomgevingen zo ontspannend mogelijk en worden in de kamers stedelijke en natuurlijke elementen gecombineerd.Soeters constateerde daarnaast een trend in de hotel- en hostelbranche. “Steeds meer hotels krijgen groepskamers en hostels juist privé-dorms. TGE combineert het beste van deze 2 werelden en wordt zo het eerste luxe en glossy hostel van Nederland: een glostel.” De 170 bedden, verdeeld over 27 kamers, zijn designelementen en in de 40 badkamers wachten een regendouche, bubbelbad en infraroodsauna. Alle voorzieningen zijn voor gedeeld gebruik, waardoor de kamerprijzen laag kunnen blijven.

7 miljoen euro
Met de plannen voor dit glostel, startte Soeters medio 2016. Het vergunningstraject duurde ruim 1,5 jaar. “Maastricht kent een strakke hotelnota waardoor de financiële haalbaarheid en toegevoegde waarde van een nieuw hotel zeer streng worden gewogen. Bovendien werd er bezwaar ingediend door omwonenden en hebben we een hoorzitting achter de rug. Gelukkig is alles succesvol afgewikkeld; we bouwen!” De totale investering is zo’n 6.900.000 euro. “In ons eerste boekjaar hopen we 2.000.000 euro omzet te realiseren.”

 

Artikel delen