Met Slim Ondernemen helpt Sligro klanten meer uit hun zaak te halen. Hierbij gaat het om oplossingen op een breder vlak dan food alleen: denk aan rendement, personeel, loyaliteit en duurzaamheid. Volgens Dries Bögels (directeur Foodservice Nederland) en Hanna Polman (manager Customer Solutions) is dit nog maar het begin van de mogelijkheden die Sligro te bieden heeft. ‘Het allerbelangrijkste is dat we blijvend van toegevoegde waarde zijn.’
Van rendement tot duurzaamheid en van personeel tot gastenbinding. Slim Ondernemen bestaat uit meerdere oplossingen met het doel om professionals in food écht verder te brengen.
Hanna Polman, manager Customer Solutions bij Sligro, is met haar team verantwoordelijk voor het ontwikkelen van deze oplossingen. En dat gaat niet over één nacht ijs. ‘Door het organiseren van denktanks, marktonderzoeken en klankbordgroepen achterhalen we waar professionals vooral behoefte aan hebben. De oplossingen die we vervolgens ontwikkelen moeten daadwerkelijk van toegevoegde waarde zijn.’
Een deel van de oplossingen binnen Slim Ondernemen is binnen Sligro zelf ontwikkeld. Bijvoorbeeld de Kleinste Keuken. ‘Dit is een oplossing voor kleinere (‘natte’) horecazaken en sportlocaties die meer food willen aanbieden om de besteding per gast te verhogen.’ Voor restaurants is er een andere oplossing: ‘Slimme Keuken helpt zaken aan meer marge in minder tijd. Handig voor restaurants die kwalitatief eten willen serveren maar hiervoor bijvoorbeeld te weinig personeel hebben.’
Slim Ondernemen gaat over veel meer dan alleen food en marge. Zo kunnen foodprofessionals inmiddels ook bij Sligro terecht voor energie-oplossingen en personeelsoplossingen. ‘Samen met Eneco bieden we onze klanten honderd procent groene energie en gas met de laagste prijsgarantie en helpen we hen energiekosten te besparen. En in samenwerking met One People Services maakt Sligro het mogelijk om flexibel op én af te schalen met betrouwbaar en gekwalificeerd.'
Met Slim Ondernemen presenteert Sligro zich nadrukkelijk als full-service partner voor de horeca. ‘Een gerichte keuze’, zegt Dries Bögels, directeur Foodservice Nederland bij Sligro Food Group. ‘We zijn namelijk veel meer dan een groothandel met goed, lekker en eerlijk eten. We zetten onze kennis en ons netwerk graag in om onze klanten op een breder vlak te ondersteunen. Op korte termijn, om bijvoorbeeld kosten te besparen in de huidige uitdagende tijd, maar ook voor een gezonde zaak op de langere termijn.’
De eerder genoemden voorbeelden zijn slechts een greep uit de oplossingen die Sligro met Slim Ondernemen te bieden heeft. Polman sluit af: ‘We blijven inspelen op nieuwe uitdagingen waar ondernemers voor staan en nieuwe oplossingen hiervoor ontwikkelen. Het allerbelangrijkste is dat we blijvend van toegevoegde waarde zijn.’ Bögels: ‘De foodprofessional is de held. Wij zijn er om hem of haar écht verder te brengen.’
Meer weten over Slim Ondernemen? Bekijk hier alle oplossingen