Met 500 zitplaatsen binnen én buiten – plus ook nog eens zes zalen – is het in café, restaurant en partycentrum Johanna’s Hof uit Bakkum vaak flink aanpoten. Het online reserveringssysteem van Guestplan helpt om werk uit handen te nemen én om het overzicht te bewaren, vertelt mede-eigenaar Theo Groentjes.
Gelegen aan ‘de Kalverstraat van het Noord-Hollandse duinreservaat’ – oftewel aan de duinentree tussen Bakkum en Castricum – is Johanna’s Hof te vinden. In 1931 begonnen als theehuis, maar met de jaren getransformeerd tot café, restaurant en partycentrum in één en – en die al zo’n 45 jaar door de familie Dokter gerund wordt. “Het is vaak druk bij ons en overzicht houden is dan ook heel belangrijk”, vertelt Theo Groentjes, die samen met zijn vrouw Marijke Dokter de veelzijdige horecaonderneming bestiert. “Met een volledig gedigitaliseerd reserveringssysteem gaat dat een stuk makkelijker. Zo zie je in één oogopslag wat er nog vrij is in de zalen. Wel zo prettig!”
Bij Johanna’s Hof werd gekozen voor Guestplan vanwege het gebruiksgemak. “Dit reserveringssysteem is heel duidelijk en supermakkelijk in gebruik”, meent Groentjes. “Je hoeft geen omslachtige dingen uit te voeren om een zaal te reserveren. Alles gaat via een app, waarmee iedereen kan werken. Dat maakt het voor al onze medewerkers toegankelijk en overzichtelijk werken. Ook prettig: het is in een handomdraai te implementeren. Met ons vorige reserveringssysteem was dat wel anders; daar hebben we echt menigmaal buikpijn van gehad. Met Guestplan hadden we het letterlijk binnen één avond op de rit. Een verademing!”
De horecaondernemer vindt het eveneens een plus dat een goedwerkend online reserveringssysteem niet de wereld hoeft te kosten. “Het is heel betaalbaar. De eerste maand mochten we het zelfs gratis uitproberen. Dat beviel zo goed dat we wisten: dit moeten we hebben! Zeker ook omdat het te vertrouwen is; dit systeem werkt gewoon altijd. Top natuurlijk, want met een drukke zaak als de onze kun je het je niet permitteren om er even uit te liggen.”
Daarnaast is Guestplan heel sterk in hun klantencontact, meent de horecaondernemer. “Mailtjes worden netjes en zeker ook heel rap afgehandeld. En ze staan altijd open voor onze suggesties om bepaalde zaken aan te passen. Zo kunnen we nu offertes en bestanden bij de reserveringen zetten, dan zien de andere medewerkers precies wat er besproken dan wel besloten is. Wat nu eveneens op ons verzoek mogelijk is: bij reservering aangeven of er kinderen bij zitten. Verder wordt er gewerkt om feestdagen er standaard in te zetten. Daar gaan ze mee aan de slag. Zo geeft dit systeem een mooie toegevoegde waarde aan onze zaak. Ja, Guestplan is een absolute aanrader!”