promotioneel
Broadway Steakhouse is al drie decennia een begrip in Utrecht. Het restaurant staat bekend om zijn malse vleesgerechten én uitgebreide wijn- en cocktailkaart. Eigenaren Onno Zwart en Chris Faassen focussen op beleving, topkwaliteit en ouderwetse gastvrijheid – met succes, want maar liefst één op de vijf gasten keert regelmatig terug. “Als je een paar dingen echt heel goed doet, dan blijven gasten terugkomen.”
In het hart van Utrecht, gelegen op een steenworp afstand van de Dom en midden op de Oudegracht, vind je Broadway Steakhouse. Het is één van de drukst bezochte restaurants van de stad. Al meer dan dertig jaar proeven gasten in de twee sfeervolle werfkelders kwalitatieve vleesgerechten en cocktails van hoog niveau.
Eigenaren Chris Faassen en Onno Zwart, die het restaurant begin 2000 overnamen, hebben een duidelijke missie: kwaliteit en gastvrijheid naar een hoger niveau tillen. “Toen we de zaak overnamen, liep het al goed, maar we zagen meteen het potentieel om het concept te verbeteren”, vertelt Faassen. “We vernieuwden het interieur en de verlichting, zodat gasten optimaal kunnen genieten van hun bezoek. Voor hen draait het steeds meer om beleving, en daar werken we iedere dag hard aan.”
De kern van Broadway’s succes ligt volgens de ondernemers in de kwaliteit van de gerechten en dranken. Het vlees dat hier geserveerd wordt, komt van dieren die vrij rondlopen en nauwelijks worden bijgevoerd. Dit vlees rijpt minimaal acht weken – een proces dat zorgt voor malsheid en een intense smaak. “Dat maakt onze zaak echt uniek”, zegt Zwart. Op het menu staan klassiekers zoals malse ossenhaas, spareribs van de houtskoolgrill, verse soepen, en heerlijke desserts.
Ook met de cocktailkaart valt Broadway op. “Naast klassiekers zijn een flink aantal cocktails door onszelf ontwikkeld. We hebben een topbartender die hier dagelijks mee bezig is”, zegt Zwart. “Als je een paar dingen echt heel goed doet – bij ons onder andere het vlees en de cocktails – dan blijven gasten terugkomen.”
*Tekst gaat verder onder de foto.
En die gasten komen maar al te graag terug. Broadway spreekt een breed publiek aan, met veel bezoekers tussen de 20 en 45 jaar. “Ruim 20% van onze gasten keert regelmatig terug. Dat is echt een hoog percentage”, vertelt Zwart. “Dit komt doordat we veel tijd steken in het opleiden van ons team. Service met een glimlach, ouderwetse vriendelijkheid en verse producten worden nog steeds enorm gewaardeerd.”
Om de groei en de dagelijkse stroom van gasten te beheren, stapte Broadway onlangs over op het online reserveringssysteem Guestplan. “Ons oude systeem voldeed niet meer. De knoppen en kleuren waren niet aanpasbaar en de backoffice was te ingewikkeld”, legt Zwart uit.
Guestplan biedt precies wat Broadway nodig heeft: gebruiksvriendelijkheid, personalisatie en een snelle helpdesk. “Het systeem geeft ons overzicht, laat ons makkelijk reserveringen beheren en bespaart ons héél veel tijd. Bovendien kunnen we speciale wensen van gasten meteen zien. Dat werkt perfect voor een druk restaurant als het onze.”
Bij Broadway ligt de focus niet alleen op gasten, maar ook op het team. “Als ons medewerkers met plezier werken, merken de gasten dat”, vertelt Faassen. Daarom investeert het restaurant in teamspirit, kennisoverdracht en trainingen. Volgend jaar willen ze nog meer de focus leggen op kennisoverdracht rondom vlees, de rijke geschiedenis van het zevenhonderd jaar oude pand en de bereidingswijze van gerechten en cocktails. “Zo kan ons team die kennis weer overbrengen aan de gasten. Het betrekken van personeel bij onze missie is een van de belangrijkste focuspunten voor de toekomst.”