Conscious Hotels en NIPA Capital slaan handen ineen voor duurzame groei
Het Nederlandse investeringsfonds NIPA Capital neemt een belang van 75% in de Amsterdamse hotelgroep: Conscious Hotels. Conscious Hotels wilt in de komende jaren flink uitbreidden en het aantal hotelkamers vervijfvoudigen.
Conscious Hotels is de grondlegger van duurzame hospitality in Europa. In Amsterdam heeft de hotelketen vier hotels met in totaal 318 kamers, twee restaurants en twee koffie/retail concepten. Marco Lemmers, CEO Conscious Hotels: ‘Sinds 2009 bieden we onze gasten stijlvolle duurzame interieurs, 100% biologisch eten en drinken, en de meest eenvoudige guest journey onder het motto: ‘Doing good, while looking good’.'
Groeiambities: vervijfvoudiging aantal kamers
Samen met NIPA Capital en cornerstone investor BORON, de privé investeringsmaatschappij van de familie J.A. Fentener van Vlissingen, wil Conscious Hotels de komende jaren het aantal hotelkamers door heel Europa en in de grote Nederlandse steden vervijfvoudigen. 'Met een positieve humoristische boodschap willen we mensen verleiden om betere keuzes te maken. En we gaan alleen iedereen meekrijgen door te laten zien dat alles wat duurzaam is, ook heel goed, erg lekker en super aantrekkelijk kan zijn', voegt Marco Lemmers toe.
Gen-Z en millennials
Capital richt zich specifiek op innovatieve en unieke hospitality concepten voor Gen-Z en millennials. Deze reizigers willen de wereld verkennen, maar voelen zich minder thuis bij traditionele hotelketens. Patrick Grasso, partner bij NIPA Capital: ‘Van de wereldwijd 19 miljoen hotelkamers zijn minder dan 500.000 kamers gericht op de wensen en behoeften van Gen-Z en millennials. Door het aanbod voor deze doelgroep uit te breiden, brengen we daar samen verandering in.’ De samenwerking tussen Conscious, NIPA en BORON is gebaseerd op gemeenschappelijk duurzame groeiambities. ‘Met onze verenigde expertise en ervaring op het gebied van reizen, vastgoed en investeringen kunnen we Conscious Hotels optimaal ondersteunen bij de voorgenomen groei’, aldus Patrick Grasso.
Schrijf je gratis in voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks:
- De nieuwste trends en ontwikkelingen binnen de Horeca
- Culinaire en interieur inspiratie
- Exclusieve content zoals: artikelen, interviews en ondernemersverhalen