Vanaf september krijgt de Buik, bekend van de Buik van Rotterdam, de Buik van Amsterdam en de Buik van Utrecht naast medeoprichter Gijsbregt Brouwer een nieuwe aandeelhouder: Veenman+. Samen gaan zij de restaurants, cafés en bars in Rotterdam, Amsterdam en Utrecht nóg beter voor het voetlicht brengen.
Foto: Antim Photography
Medeoprichter en aandeelhouder Robert de Boer en aandeelhouder Willem van der Sar verkopen hun deel en doen een stap terug. Met Veenman+, met gezaghebbende titels als Gers!, SMAAKmag. en Onze Haven in haar portefeuille, krijgt de Buik een sterke partner die de weg weet in Rotterdam en de rest van het land. Door krachten en kennis te bundelen zijn zij in staat uit te groeien tot een landelijk foodplatform met een breed draagvlak.
Veenman+ en de Buik hebben met elkaar gemeen dat ze mooie eetverhalen willen delen met een positieve blik. De Buik heeft als missie de lokale foodcultuur in de schijnwerpers te zetten in de steden waarin zij actief is: Rotterdam, Amsterdam en Utrecht. Met Veenman+ als nieuwe aandeelhouder is zij in staat haar ambitie om uit te breiden naar andere steden waar te maken.
De reden waarom beide partijen juist nu gaan samenwerken is dat ze de horecaondernemers, chefs, barista’s, bartenders, sommeliers en leveranciers na de strenge coronamaatregelen een nog groter podium willen geven. Voor liefhebbers van eten en drinken is het extra smullen van al het leesvoer dat de Buik in samenwerking met Veenman+ biedt.
De marketingactiviteiten van de Buik (Food Marketing Agency) zijn geen onderdeel van de overname en deze zijn ondergebracht in een nieuwe entiteit en daar blijven Gijsbregt Brouwer, Willem van der Sar en Robert de Boer gezamenlijk bij betrokken en verantwoordelijk voor.
Gijsbregt Brouwer, medeoprichter van de Buik: “Ik ben blij met de nieuwe aandeelhouder, die met de Buik door wil op de bestaande voet en extra gas wil geven. De Buik is een platform waar ik trots op ben en waar ik graag verder aan wil bouwen. Ik wil mijn partners die uittreden hartelijk bedanken. Zonder hen waren we niet zo ver gekomen.”
Edwin Veekens, directeur van Veenman+: “Ik ben al jaren fan van de Buik en ik ben blij dat ik met Veenman+ nu bij kan dragen aan de geweldige ambities van het platform. Ik ben persoonlijk dol op uit eten gaan en zakelijk betrokken bij de lokale foodcultuur. Ik kijk ernaar uit om de Buik verderte laten groeien, juist door vastte houden wat zo goed is aan het platform en de verhalen.”
De Buik is een platform voor en door liefhebbers van lekker eten, drinken en mooie producten. Het journalistieke platform is onafhankelijk en heeft een positieve instelling. Het platform is eind 2013 opgericht en werd in korte tijd razend populair. De Buik won in 2014 de Rotterdamse Persprijs en in 2018 de titel “Beste culinaire website van het jaar”. De Buik is actief in Rotterdam, Amsterdam en Utrecht.
Gijsbregt Brouwer is medeoprichter van de Buik. Hij is bij de Buik verantwoordelijk voor de content en het merk. Daarnaast is hij een veelgevraagd foodtrendwatcher, met een eigen nieuwsbrief, podcastserie op de Buik en schrijver van het boek Horeca na corona.
Veenman+ verzorgt communicatie-uitingen, zowel online communicatie als offline communicatie voor haar klanten. Dat doen ze met grote kennis van zaken en een flinke dosis Rotterdams enthousiasme. Ook heeft Veenman+ een aantal mediatitels in haar portefeuille, zoals Gers! magazine en SMAAKmag. en geeft zij boeken uit onder het label Kyosei.
Edwin Veekens is directeur en medeaandeelhouder van Veenman+. Ook is hij één van de oprichters van onder meer Gers!, Rotterdam Running Crew, SMAAKmag., Onze Haven en Kyosei. Bij de Buik zal Edwin verantwoordelijk zijn voor de groei van het platform en de commercie.