Afgelopen zomer vond de grootste landelijke campagne in historie plaats, waarbij terrasgasten konden stemmen op haar favoriete Lipton Ice Tea terras. In totaal hebben 11.547 aantal terrassen deelgenomen. De winnende horecazaken gaan naar huis met een investeringsbudget van respectievelijk 100.000, 50.000 en 30.000 euro. Benieuwd wie de winnaar van ‘Het Lipton Terras 2022’ is geworden?
Alle deelnemende terrassen waren in de race voor twee titels: ze konden Provinciewinnaar worden en Landelijke winnaar. De provinciewinnaars zijn vorige maand bekendgemaakt. De volgende winnaars hebben de prijzen van de provincie gewonnen en daarbij het investeringsbedrag van € 10.000:
De strijdbijl was daarmee nog niet begraven. In het kader van ‘alle zeilen bij’ zijn er veel verschillende initiatieven van ondernemers geweest om er met de landelijke titel vandoor te gaan o.a. social media of op de terrassen zelf om de meeste stemmen te verzamelen. Zo konden terrasgasten een gratis lunch winnen in ruil voor een stem. Of werd aan personeelsleden een tof personeelsuitje beloofd als haar horecazaak de eerste plek wist te bemachtigen. En dit heeft mogen baten, want de terrasgast heeft massaal van zich laten horen tijdens deze editie van 'Het Lipton Terras 2022'.
De winnende horecazaken gaan naar huis met een investeringsbudget van respectievelijk 100.000, 50.000 en 30.000 euro. De winnende terrassen van 'Het Lipton Terras' van 2022 zijn:
1e plaats met EU 100.000: Eeterij 't Wagenhuis
2e plaats met EU 50.000: Grand Cafe de Dominee
3e plaats met EU 30.000: Strandpaviljoen Pier 7
Gisteren kreeg de top 3 persoonlijk de cheque met het gewonnen investeringsbedrag overhandigd. De spanning bij de horecaondernemers van bijna voelbaar en het prijzengeld komt goed terecht. 'Na de provinciale prijs ging iedereen er helemaal voor. Er werden verschillende app-groepen aangemaakt, waarbij mensen dagelijks werden herinnerd om hun stem uit te brengen,' zegt eigenaar Jack Bosters van Eeterij ‘t Wagenhuis. 'We zijn ongelooflijk trots dat we in de prijzen zijn gevallen. De afgelopen coronaperiode was voor ons niet gemakkelijk, maar ons team is hecht.'