Eazie (+73) heeft de hoogste klanttevredenheid onder de grootste fastfoodketens in Nederland. Gemiddeld scoort een fastfoodketen een NPS van +30. Restaria heeft de laagste NPS (+1). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders.
De Europese Net Promoter Score (NPS) meet de klanttevredenheid van bezoekers. Fastfoodketens scoren gemiddeld een NPS van +30. Dertien ketens hebben een NPS boven het gemiddelde van de markt en acht ketens hebben een NPS onder het marktgemiddelde.
Alle fastfoodketens hebben een positieve NPS, met eazie aan kop (+73). Bezoekers van eazie zullen de keten dus hoogstwaarschijnlijk aanbevelen. SushiPoint volgt dicht op eazie met een NPS van +72. ’t Bakhuus (+64), Bram Ladage (+60) en Spare Rib Express (+51) complementeren de top vijf.
Restaria heeft van alle fastfoodketens de laagste NPS (+1). The Döner Company (+2) volgt op de tweede plaats. Verder scoren Smullers (+16), McDonald’s (+18) en Burger King (+22) ook relatief laag. Klanten zullen deze ketens dus minder snel aanraden aan vrienden of collega’s. Opvallend is dat twee van de vijf laagst scorende ketens vooral te vinden zijn op stations, namelijk The Döner Company en Smullers.
Multiscope is specialist in online marktonderzoek. Het bedrijf ondersteunt organisaties bij het nemen van de juiste beslissingen door middel van online panels, marktrapporten en innovatieve onderzoeksoplossingen. De resultaten in dit persbericht komen uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor fastfoodketens. In het onderzoek zijn 7.180 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd, representatief voor de Nederlandse bevolking.