Drie horecaondernemers vertellen over de voordelen van hun nauwe samenwerking met de voordeligste groothandel van Nederland. "Makro heeft allerlei erkende foodmerken in huis, maar ook voor non-food kunnen we altijd bij ze terecht, zowel in de winkel als online."
“Bistro De Herberg in 's-Gravenzande is bekend door het hele Westland, mensen zien ons echt als een authentieke bistro", zo vertelt gastvrouw Michelle. Chef-kok Robert vult aan: “En dat willen we zo houden.” Onmisbare schakel hierin is de samenwerking met een partner die exact weet wat er op het menu staat, wat de wensen van onze gasten zijn en hier ook in meedenkt.
“We zijn daarom ook al heel lang klant bij Makro en vinden het altijd leuk om even binnen te stappen voor advies”, aldus Michelle. De ruime keuze en ultraverse ingrediënten is voor Robert ook een pluspunt want: “Wij maken alles zelf en werken uitsluitend met pure producten. Onze specialiteit zijn de spareribs, per week gaat er wel duizend kilo doorheen. Van de producten die wij kopen proberen wij dan ook altijd verschillende soorten om zo tot het beste stukje te komen.”
*De tekst gaat verder onder de afbeelding.
Ook Levi van Grand Café Nieuw Bruin in Maastricht heeft voor ieder wat wils op de kaart, de producten uit Makro’s eigen merklijn sluiten hier perfect op aan. “Het huismerk-aanbod is zeer uitgebreid en het zijn ontzettend goede producten van hoge kwaliteit. Hierdoor kunnen we simpele gerechten serveren zonder al teveel poespas.”
Ja, de locatie en het menu maakt dat Nieuw Bruin een aantrekkelijke plek is voor toeristen, wat wel vraagt om frequente en snelle leveringen, zo geeft Levi aan. “Wij werken hiervoor samen met Makro als onze vaste leverancier. En omdat we zeven dagen per week open zijn, is het van belang dat wij tijdens een levering gewoon door kunnen en er geen omkijken naar hebben. Met de dagelijkse hectiek is het dan ook extra fijn dat de producten gewoon tot in de koeling geleverd worden.”
*De tekst gaat verder onder de afbeelding.
Bij Steakhouse Carnal, even verderop in Maastricht, kunnen ze dit beamen. “Wat ik waardeer aan onze samenwerking met Makro is dat het down to earth en vertrouwd is. Ik zie onze vaste bezorger ook als een broer”, aldus Sandro. Steakhouse Carnal is de eerste zaak die hij is gestart. Na enkele jaren te hebben gewerkt bij een Michelinrestaurant is hij zijn eigen onderneming begonnen, een plek waar bezoekers van gerechten van hoge kwaliteit kunnen genieten tegen een schappelijke prijs.
Een schot in de roos, want inmiddels staan er al twaalf horecaconcepten klaar. “Ja, voor zo goed als alles werken we hier samen met Makro. Het voordeel is dat zij allerlei erkende merken in huis hebben, maar ook dat we voor onze non-food zaken, van interieur en keukengerei tot oplossingen op maat, altijd bij ze terechtkunnen, zowel in de winkel als online.”