promotioneel
Eigenaren van restaurant Cottentree City by Dimitri over schonere en gezondere lucht in hun restaurant
Eigenaren van restaurant Cottentree City by Dimitri over schonere en gezondere lucht in hun restaurant
Dimitri en Manon Heinrichs van restaurant Cottentree City by Dimitri in Den Haag laten aan hun gasten zien dat ze een schonere lucht en gezondere omgeving belangrijk vinden.
Zorg dragen voor gasten en personeel
Dimitri Heinrichs: "De Philips luchtreiniger kan eraan bijdragen dat mensen zich veiliger voelen bij ons binnen, ook ons personeel. Daarin willen we laten zien dat we naast het eten, gewoon de beste zorg willen dragen voor onze gasten en heel bewust met dit soort dingen bezig zijn. Net zoals we ook bewust bezig zijn met de wijnkaart, een menukaart en andere normale zaken."
Het resultaat
"Eerst hadden we zoiets van, hoe kun je dit eigenlijk meten? Dat is natuurlijk lastig, zelfs het verschil meten tussen voordat het apparaat er stond en nu. Maar we kunnen natuurlijk wel zien wat het apparaat dagelijks aangeeft. We maken in het restaurant super vaak eten aan tafel. Als er bijvoorbeeld iets geflambeerd wordt, begint de Philips luchtreiniger direct harder te werken en verhoogt het vermogen om de lucht te reinigen. Ook als we de kaarsjes ’s avonds branden of als er veel gasten binnen zijn. En dan zien we aan de filter ook écht hoe goed de luchtreiniger die dag zijn werk heeft gedaan", aldus Dimitri. De luchtreiniger filtert niet alleen verontreinigende stoffen uit de lucht, ook virusdeeltjes worden gefiltert. "Zodra er dus fijnstof, verontreinigende stoffen of gassen in de lucht komen merk je dat gelijk. Bij een virus is dat bijvoorbeeld lastiger waar te nemen. Maar we geloven écht dat de luchtreiniger, net als dat het bij fijnstof doet, de besmette aerosolen uit de lucht filtert."
'Wij vinden de luchtreiniger gewoon onderdeel van het totaalplaatje van ons restaurant. Het is iets dat je kwaliteit waarborgt en onderdeel van de service die je aan gasten aanbiedt.'
Positieve reacties van gasten
Manon Heinrichs is erg blij met de reacties van gasten: "De gasten reageren enthousiast. Ze vragen zich in eerste instantie af wat het is. Maar dat is juist leuk, want je hebt gelijk een gesprek of een aanleiding om te praten over hoe belangrijk een goede luchtkwaliteit in binnenruimtes is. Die gesprekken, dat zijn er veel. Er zijn echt heel veel mensen die het opvalt en die er vragen over hebben of een positieve reactie geven." En merk je iets van het geluid wat de luchtreiniger maakt? Manon: "Omdat ik op een gegeven moment een gezoem van de luchtreiniger opmerkte, een soort productief geluid waardoor je weet dat de luchtreiniger bezig is met de lucht reinigen, ben ik met mijn gasten ook het gesprek begonnen of hen dit ook opviel. Maar toen bleek dat sommigen het geluid niet eens hadden opgemerkt. Dimitri trouwens ook niet haha."
Investering in de toekomst
“Ventileren doen we altijd natuurlijk, dat is de basis”, zegt Manon. Dimitri en Manon zien de investering in een Philips luchtreiniger als een investering in de toekomst. “Wij vinden de luchtreiniger gewoon onderdeel van het totaalplaatje van ons restaurant. Het is iets dat je kwaliteit waarborgt en onderdeel van de service die je aan gasten aanbiedt. Je laat als ondernemer zien dat je bezig bent met de gezondheid en veiligheid van je gasten. En dit soort dingen kunnen en moeten écht onderdeel zijn van je totaalpakket als ondernemer”, vertelt Dimitri.
Manon vult hem aan: “Ja, de pandemie heeft ons wel echt bewuster gemaakt van het belang van een schonere binnenlucht. Van sommige dingen weet je gewoon nog niet zo veel als je je er niet in verdiept hebt. Maar door het gebruik van een luchtreiniger weten we wat voor rotzooi er allemaal rondzweeft in de lucht en hoe eenvoudig het is de lucht schoner te maken. En wat ik ook echt heb geleerd, dit is niet alleen nu belangrijk, zonder pandemie is dit net zo belangrijk.”
Schrijf je gratis in voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks:
- De nieuwste trends en ontwikkelingen binnen de Horeca
- Culinaire en interieur inspiratie
- Exclusieve content zoals: artikelen, interviews en ondernemersverhalen