Gasterij Het Middenplein in Enter: genieten in sfeervolle omgeving

Gasterij - Het Middensegment

Gasterij Het Middenplein in Enter: genieten in sfeervolle omgeving

Gasterij Het Middenplein ligt in het Twentse dorpje Enter en werd geopend in 2018. Gasten komen er graag: van grote families tot vriendinnen en zakelijke lunches en diner. Voor klassiekers als een clubsandwich en een broodje tonijn overdag tot de hertenfilet en kabeljauw in de de avonduren. “Een geslaagde horecadag is voor mij als de mensen weer terugkomen”, zegt mede-eigenaar Frida Rensen.

 

 

 

Vuistdikke agenda, een nachtmerrie

Laatst dacht Frida Rensen, mede-eigenaar van Gasterij Het Middenplein in Enter, weer eens terug aan de tijd dat ze meteen vuistdikke agenda alle reserveringen bij hield van haar restaurant. “Echt een nachtmerrie, als je daar op terugkijkt”, lacht Rensen na een donderdagse lunchshift.

“Soms, als ik op mijn vrije dag met een vriendin ging lunchen, nam ik m’n dikke agenda mee onder mijn arm, waarbij constant gebeld werd door mensen die reserveringen wilden maken. Dan zat ik soms onder tafel te puzzelen of ik ze kwijt kon. Ik ben blij dat die tijd voorbij is.”
'Een geslaagde horecadag is voor mij als de mensen weer terugkomen'

Het Middenplein, geopend in 2018, is namelijk een daverend succes in het oosten des lands. Het publiek, variërend van grote families, vriendinnen die komen lunchen én zakelijke lunches en diners, weet de weg naar Enter maar al te makkelijk te vinden. Voor klassiekers als een clubsandwich en een broodje tonijn overdag tot de hertenfilet en kabeljauw in de  avonduren. “Een geslaagde horecadag is voor mij als de mensen weer terugkomen”, zegt Rensen. “Want dat betekent dat we iets goed gedaan hebben. Daar werken wij elke dag voor.”

*De tekst gaat verder onder de afbeelding.

Guestplan-De-Gasterij17
Gasterij Het Middenplein in Enter

Nieuw reserveringssysteem

Sinds september 2024 werkt Rensen met het reserveringssysteem Guestplan. “Dat werkt super makkelijk en is heel gebruiksvriendelijk”, vertelt ze. Al ruim 15 jaar biedt Guestplan een 360° reserveringssysteem voor restaurants met gebruiksvriendelijke functies die online reserveringen, tafelbeheer, plattegronden en meer ondersteunen. Wereldwijd werken toonaangevende restaurants en ketens met het digitale reserveringssysteem van Guestplan waarmee ze hun reserveringen visualiseren in interactieve en gemakkelijke overzichten.

*De tekst gaat verder onder de afbeeldingen.

Gasterij-Het-middenplein-Enter6 Gasterij-Het-middenplein-Enter7
Frida Rensen, mede-eigenaar van Gasterij Het Middenplein

 

Focussen op het echte werk

Rensen kan intussen niet meer zonder Guestplan. “Dit geeft zo veel rust”, zegt ze met opluchting in haar stem. “Met zo’n ouderwetse agenda was het altijd puzzelen; welke tafel is nog vrij? Kan ik een tafeltje voor twee nog kwijt? Die stress heb ik nu niet meer. Het voordeel is dat mensen zélf over hun reservering gaan. Je kunt het nooit fout doen.” Guestplan scheelt Rensen veel overbodige telefoontjes. Alleen voor groepen boven de acht personen gaat de telefoon nog.

“Ik kan mij nu weer focussen op het echte werk”, stelt Rensen, die honderd man kwijt kan in haar zaak. Bovendien is er nog een andere leuke bijkomstigheid. In de drie weken dat Het Middenplein dicht is en Rensen vakantie viert, geeft haar smartphone af en toe een piepje. “Bij elk piepje denk ik: daar is weer een nieuwe reservering! Dat is super leuk.”

Artikel delen