TAPP en bierbrouwer Heineken gaan samenwerken. De scale-up voorziet Nederlandse horecaondernemers van waardevolle inzichten op basis van actuele verkoopdata van geanonimiseerde soortgelijke zaken. Door de samenwerking met Heineken komt de informatie van TAPP op grote schaal beschikbaar.
De onafhankelijke Horeca Portal helpt ondernemers met het optimaliseren van het assortiment, promoties en prijsstelling. Vergelijkingen met geanonimiseerde soortgelijke zaken, al dan niet op regionaal niveau, geven horecaondernemers praktische inzichten in de positie van hun bedrijf, binnen een persoonlijke online omgeving. “Om sterker uit de crisis te komen, is het van belang dat ondernemers precies weten hoe hun zaak draait en waar we ze kunnen helpen harder te groeien”, legt Marc Jitta, Horeca Directeur van Heineken uit. “Door de samenwerking met TAPP stellen we innovatie beschikbaar aan onze horecaondernemers, wat onmiskenbaar leidt tot meer grip voor de ondernemer op zijn of haar horecazaak”.
De samenwerking met het onafhankelijke platform geeft Heineken de kans om op een vernieuwende manier horecaondernemers te helpen. “Het partnership met Heineken is voor ons een duidelijk signaal dat de markt klaar is voor deze transparante, data gedreven manier ondernemen in de horeca. Ondernemen in de horeca is een combinatie van acteren op basis van gevoel en feiten. Met de data van de TAPP weten ondernemers precies wat er speelt in de markt en hoe zij daarop kunnen inspelen. Zo kunnen ze zich vooral blijven concentreren op hun gasten. ”, zegt Sjoerd Rothweiler van TAPP.
In eerste instantie worden Nederlandse ondernemers aangesloten op de Horeca Portal. TAPP verwacht eind 2021 10.000 horecaondernemingen aan te sluiten, die dankzij de samenwerking met Heineken een jaar lang gratis gebruik kunnen maken van de Horeca Portal. Ook wordt er gewerkt aan een Europese uitrol.