promotioneel
Zestien jaar geleden startten Philippe Hes en Mitchel Bovenlander met 4PM Entertainment; dé organisator van diverse grote events in Nederland zoals Het Amsterdamse Winterparadijs, Kingsland en Amsterdams Verbond. Inmiddels heeft de organisatie 1500 werknemers op de festivals staan. Hoe zorgt een bedrijf met zoveel personeel ervoor dat alle personeelszaken goed geregeld worden? Project manager bij 4PM en mede-eigenaar van WRK4 Ricky Kumar geeft antwoord.
Er zijn veel werknemers nodig die helpen met het opbouwen, bier tappen en tickets scannen. Daarom startte 4PM met een eigen personeelsbureau: WRK4. Kumar vertelt: “Wij zijn goed in het aantrekken van personeel. We weten waar en hoe we ze moeten bereiken en bieden de tofste arbeidsvoorwaarden zodat ze festival na festival blijven terugkomen. Maar we wisten; het aantrekken en behouden personeel is één. De personeels- en salarisadministratie die daarbij komt kijken is totaal wat anders.”
“Personeel is je grootste kapitaal wanneer je een evenement organiseert. Zonder hen geen evenement. Het is daarom belangrijk dat alles écht goed geregeld wordt. Doe je dat niet? Dan kan je grootste kapitaal ineens je grootste kostenpost zijn. We besloten daarom al snel hulp in te schakelen van een expert. Op aanraden van een wederzijdse zakelijke relatie hebben we contact opgenomen met Please. We hebben nog andere partijen gesproken, maar vooral de juridische expertise én Aybler, het online platform van Please, sprongen er bovenuit. Daarom hebben we voor Please gekozen.” vertelt Ricky.
Lees verder onder de foto's.
Kumar geeft aan dat het fijn is dat Please zoveel zaken uit handen neemt én alles weet van o.a. wetgeving, cao-regelgeving, hr en verzuim. “Please is echt een partner voor ons. Ze gaan het hele proces met ons aan. Ze regelen het volledige contractbeheer, stellen de arbeidsovereenkomst op, doen de id-check, zorgen dat de arbeidsovereenkomst getekend wordt en medewerkers goed verloond worden. Daarnaast kunnen zowel wij als onze medewerkers altijd bij Please terecht met vragen. Zij kennen onze doelgroep en spreken hun taal. Hierdoor ontzorgen ze ons volledig en kunnen wij ons focussen op het werven van personeel en het draaien van de vetste festivals en events” aldus Kumar.