Hoe haal je als horecaondernemer meer omzet uit bezorging?

Sligro meer bezorgomzet

Hoe haal je als horecaondernemer meer omzet uit bezorging?

Bezorg- en afhaalgerechten worden steeds populairder en dat biedt veel omzetkansen voor de horeca. Om bezorgen en afhalen tot een succes te maken is er echter meer nodig dan een goede bereiding en logistiek van de gerechten. Sligro deelt daarom slimme tips en oplossingen voor (horeca)ondernemers die een bezorgservice of dark kitchen willen starten óf een boost willen geven.

Vergroot je bezorgsucces

Met de gratis tips op Meer bezorgomzet helpt Sligro (horeca)ondernemers om weloverwogen keuzes voor hun bezorgservice te maken. Welke onderwerpen komen aan bod? Onder andere:

  • Kies je voor een bestelplatform of een eigen bestelwebsite?
  • Neem je bezorgers in dienst of besteed je dit uit aan een lokale partij of een landelijk bezorgplatform?
  • En hoe kun je voordelig e-bikes leasen om duurzaam te bezorgen?
  • Veel horecaondernemers kunnen meer omzet realiseren door hun keuken efficiënter in te zetten. Sligro heeft verschillende out-of-the-box ideeën die hierbij helpen; van een franchise bezorgconcept, ook wel virtual franchise, tot het uitbesteden van de mise-en-place aan een externe keuken. Een bijkomend voordeel hiervan is dat dankzij Sligro’s samenwerking met diverse partijen, Sligro-klanten profiteren van exclusieve korting.
  • Wat zijn de voordelen van een dark kitchen? Lees onder de foto's hier mee over!).

Lees verder onder de foto's.

Sligro - Bezorgservice starten of boosten -0280 Sligro - Dark Kitchen starten of boosten


Succesvolle bezorging of Een dark kitchen opzetten in 9 stappen

Steeds vaker kiezen horecaondernemers voor het concept van een dark kitchen; een productiekeuken die zich uitsluitend richt op bezorging. Het succes hiervan valt of staat met een hoge omloopsnelheid en efficiëntie. Ook hierbij biedt Sligro ondersteuning. Zo is er een speciale whitepaper met een stappenplan van 9 stappen voor het afhalen en bezorgen van gerechten. Handig voor horecaondernemers die starten met een bezorgservice én als checklist voor horecaondernemers die hun bezorgservice een boost willen geven.

De eerste 4 stappen (van de 9)

Stap 1: kies jouw bezorgplatform
Om gerechten bij jouw gasten thuis te krijgen zijn er twee opties: zelf bezorgen of uitbesteden. In onze gratis tips ontdek je de voor- en nadelen van beide opties.

Stap 2: bepaal jouw bezorggebied
Wist je dat de grootte van je bezorggebied ook invloed heeft op de kwaliteit van je gerechten? Dit en andere aandachtspunten vind je terug in onze tips.

Stap 3: kies jouw vervoersmiddel
De keuze voor het type vervoersmiddel is afhankelijk van je locatie en bezorggebied. Bekijk onze tips en adviezen voor de beste keuze.

Stap 4: jouw bezorgpersoneel
Jouw bezorgpersoneel is hét gezicht van je zaak. Zij verzorgen namelijk het enige persoonlijke contactmoment met de gast. Lees onze 4 tips!

Lees hier de overige tips in de gratis whitepaper!

Ontdek hoe Sligro jou kan helpen

Ook een bezorgservice / dark kitchen starten of meer bezorgomzet behalen? Ontdek hoe Sligro jou kan helpen en kijk op Meer bezorgomzet

Sligro: meer dan een groothandel

Sligro is sinds de oprichting in 1935 uitgegroeid tot veel meer dan een groothandel. Want naast het bieden van een compleet food en non-food assortiment, helpt Sligro ondernemers ook om meer uit hun horecaonderneming te halen. Van geldzaken, duurzaamheid en personeel tot gastenbinding en de operationele tak van de business: bij iedere kans of uitdaging biedt Sligro ondernemers ondersteuning. Met de slimme oplossingen kunnen zij het maximale uit hun onderneming te halen.
Artikel delen