HorecaEvenTT presenteert line-up Grand Prix

HorecaEvenTT presenteert line-up Grand Prix

Het uitverkochte HorecaEvenTT presenteert line-up voor Grand Prix.

Met meer dan vijfhonderd standhouders is het evenement HorecaEvenTT van maandag 10 tot en met woensdag 12 februari maximaal bezet. Al dertien edities lang biedt de beurs in de Expo Assen voor veel horecaondernemers in Noord- en Oost-Nederland inspiratie, innovatie en netwerkcontacten. HorecaEvenTT verwacht zo’n 13.000 bezoekers tijdens de driedaagse.

Deelnemers Grand Prix EvenTT Culinair

Een van de onderdelen is de jaarlijkse EvenTT Culinair met maar liefst tien wedstrijdklasses en honderdvijftig deelnemers. Een onderdeel is de Grand Prix, waar het winnende team 5.000 euro wint. De deelnemers van deze wedstrijd zijn:

• Patryk Bolek, Restaurant Zinderend in Uden
• Hans Gerlofsma, Loods Lounge Terschelling op Terschelling
• Jasper Panis, Restaurant Bord'eau* in Amsterdam
• Gertjan Tempert, Restaurant De Groene Lantaarn** in Staphorst
• Patrick van Hogeloon, Restaurant De Treeswijkhoeve** in Waalre
• Kees Meinderts, Landgoed Lauswolt* in Beetsterzwaag
• Maurice Grendelman, Restaurant Poortman in Veeningen
• Marleen Brouwer, Restaurant De Loohoeve* in Schoonloo
• Martin Ruisaard, Restaurant De Fuik in Aalst
• Matthijs Mulder, Restaurant De Bloemenbeek* in De Lutte

De opdracht

De tien teams – bestaande uit een chef, assistente en gastheer/gastvrouw – gaan de strijd aan door een feestelijke 4-gangenlunch op tafel te zetten, inclusief een aan tafel bereide amuse en aperitief. Het betreft een black-box wedstrijd met producten die op dat moment worden aangeboden door Bidfood. Een vakjury in de vorm van vijf chef-koks van Michelinsterren-restaurants beoordelen de borden vervolgens op harmonie, presentatie, originaliteit, moeilijkheidsgraad en smaak. Beursorganisator Jan Vlap kijkt met vol verwachting uit naar het evenement: “Naast een kwalitatief goede beursbezetting met oude en nieuwe deelnemers hebben we ook nieuwe ingrediënten toegevoegd aan de driedaagse. Denk aan de Craft Beer Wall, waar ambachtelijke bierbrouwers hun product mogen laten proeven aan het publiek. Op deze manier willen we alle gasten nog meer laten beleven en genieten van alle mooie en innovatieve producten die onze sector aanbiedt.”

Artikel delen