Verkerk (spreker, adviseur en trendwatcher op het gebied van horeca en gastvrijheid) en Brouwer (oprichter van de Buik, food trendwatcher en jurylid van de Entree Awards) stellen elkaar in Horeca na Corona meer dan vijftig vragen én geven antwoorden over hoe het nu en straks verder moet met de horeca. Daarnaast komt er een serie tips uit het veld van horecaondernemers en experts.
Ze vertellen: “Het doel van het boek is enerzijds inhoudelijk: ingaan op de uitdagingen die ondernemen in ‘het nieuwe normaal’ met zich meeneemt. En anderzijds inspirerend: we willen de ondernemers een hart onder de riem steken met mooie verhalen, tips en cases.” Onderwerpen die de twee behandelen zijn onder andere: wordt alle food streetfood? Gaan we werken met minimumbestedingen? Hoe zet je een waardebon slim in? Gaan we gezonder eten? Hoe verandert de bezorgmarkt?
De twee schrijven elkaar een korte brief, zo is te lezen op de achterflap van het boek: Brouwer: “Wouter, het lijkt erop of er elke dag wat nieuws te melden is. Nog nooit veranderde er zo veel in de wereld van de horeca. De overheid verandert, we weten nog niet wat het virus precies voor impact zal hebben, de economie staat op zijn kop. Al die veranderingen, niets is meer zoals het was. En dan komen wij met een boek. Op papier. Is dat nou wel zo handig? Straks is het achterhaald voor het bij de lezer is beland…”
Verkerk: “Daar heb je misschien gelijk in. Toch denk ik dat ‘de waarheid’ op papier in deze tijd helemaal niet bestaat. De waarheid is een soort diamant die steeds van kleur verandert als je anders kijkt. Wij kunnen met ons boek in eerste instantie onze eigen gedachten en meningen scherpen en de lezende ondernemer meenemen in onze overwegingen. Een andere kleur en invalshoek brengen in hun eigen diamant. Bovendien zal ons boekje in alle bescheidenheid uiteraard, ook een tijdsdocument zijn voor later!’
Nieuwsgierig naar het boek? Hier kun je het bestellen!