advertorial

HotelloTOP Year Event op de Horecava: netwerken voor Hotello's

HotelloTOP - ADV - Header

HotelloTOP Year Event op de Horecava: netwerken voor Hotello's

Op 15 januari vindt de twintigste editie plaats van het HotelloTOP Year Event, een netwerkbijeenkomst tijdens de Horecava voor afgestudeerden van de Nederlandse Hogere Hotelscholen. De waarde van het HotelloTOP Year Event is na twintig jaar ruimschoots bewezen. “Het is een hele laagdrempelige manier om gelijkgestemden te ontmoeten.”

 

Wie zijn Hotello's

Het zou een leuke quizvraag voor gevorderden in de horeca kunnen zijn, namelijk: wat hebben onze huidige minister van Economische Zaken, de directeur van de Horecava én de nieuwe directeur van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) met elkaar gemeen? Het antwoord: het zijn alle drie Hotello’s, ofwel: mensen die zijn afgestudeerd aan een van de Hogere Hotelscholen.

*De tekst gaat verder onder de foto

2 - HotelloTOP - ADV

Hotello Pride

Het twintigjarig jubileum van het HotelloTOP Year Event, dat plaatsvindt op woensdag 15 januari, heeft een speciaal thema: de Hotello Pride, waar de trots op het ambacht en het hotelvak worden gevierd. Dit feestelijke HotelloTOP Year Event staat in het teken van herkenning, trots en verbinding.

Met daarbij inspirerende sprekers als Caroline van Kessel (Hotel Manager van het Pulitzer in Amsterdam), Jeannot Peijen (Sustainability Manager van EW Facility Services) én Charles van Goch, de trotse initiator van de HotelloTOP. De dag wordt omlijst met een walking lunch, een congres (met als gastspreker de filosoof Lammert Kamphuis) en het uitreiken van de Hotello of the Year Award 2025. Aansluitend vindt er een netwerkborrel plaats.

Gelijkgestemden 

De waarde van het HotelloTOP Year Event is na twintig jaar ruimschoots bewezen. “Behalve dat het een gezellige reünie is met een mooi weerzien tussen oude bekenden, is het ook een hele laagdrempelige manier om gelijkgestemden te ontmoeten”, vindt Van Oorschot.

En daar is vooral Van Goch mee in zijn nopjes. “Hij wilde voorkomen dat de HotelloTOP een soort old boys network zou worden”, weet Van Oorschot. “Gelukkig zien we dat dit niet het geval is. Er ontstaat elk jaar een mooie mix, waarbij jong talent in contact kan komen met de meer ervaren professionals.”

*De tekst gaat verder onder de foto

3 - HotelloTOP - ADV
Stephanie van Oorschot

Toekomst Hotello

En de toekomst? HotelloTOP voelt het als een verantwoordelijkheid om jong talent te behouden voor de sector. “Voor hen willen we gedurende het jaar meer specifieke events organiseren, zodat iemand kan netwerken, kennis kan delen en inspiratie kan opdoen”, vertelt Van Oorschot. “Vooral als iemand nog jong is en nieuw is in een stad, dan willen we er voor diegene zijn.” En de grote droom voor de toekomst: dat het woord Hotello wordt opgenomen in de Dikke Van Dale.

Artikel delen