Iris van Duin en Debora Dijkman van Heureca: 'Ons doel? De beste match maken'

Iris van Duin en Debora Dijkman van Heureca: 'Ons doel? De beste match maken'

Heureca is dé matchmaker in de horeca. Eigenaren Iris van Duin en Debora Dijkman ontzorgen horecaondernemers in hun zoektocht naar het juiste horecapersoneel voor vaste posities. Dat doen ze vanuit een diepgewortelde passie voor de gastvrijheidsector. En dat leidt tot een grote klanttevredenheid bij de meer dan 100 horecabedrijven, waaronder Vegitalian, Hotel Haarhuis, The Streetfood Club, Tivoli Vredenburg Horeca en Brothers Horeca Groep.

Hoe starten jullie die zoektocht naar de beste match?

“Met luisteren en goed uitvragen tijdens een persoonlijk gesprek met de ondernemer. Op die manier brengen we in kaart wat de vacature precies inhoudt, hoe het team eruitziet en welke karaktereigenschappen een potentiële kandidaat moet hebben om in het plaatje te passen.”

Waar komt die passie voor de horeca eigenlijk vandaan?

“Zelf hebben we jarenlang met enorm veel plezier in de horeca gewerkt. We weten uit ervaring dat deze branche niet alleen ervaren horecaprofessionals, maar zeker ook jong talent veel te bieden heeft. Niet alleen op persoonlijk vlak, maar ook sociaal gezien. Mensen in deze sector met elkaar verbinden vinden wij een van de mooiste dingen in het leven.”

'We werven ook jong, opkomend talent vanuit andere branches. Daar zien we potentieel'

Iedereen zoekt personeel. Hoe komt het dat Heureca daar zo succesvol in is?

“We zijn erg innovatief: niet alleen LinkedIn struinen we af, we zijn ook op elke horecavakbeurs te vinden, gebruiken ons brede netwerk en de samenwerkingen die we hebben én we gaan de straat op. Niet elke kok zit op LinkedIn, maar moet op z’n vrije dag wel naar de supermarkt! Daarnaast geloven we heel sterk in het potentieel van jong opkomend talent vanuit andere branches, dus ook daar werven we.”

Laat je ontzorgen door Heureca

Heureca vereenvoudigt het wervingsproces door te luisteren naar

 jouw behoeften, te zoeken, te matchen en vervolgens de gekwalificeerde kandidaat aan jou voor te stellen, klaar om aan de slag te gaan? Neem dan contact op.

Klik hier voor meer informatie

Zien jullie trends bij de werving?

“Zeker! Wat ons opvalt is de vraag van jong potentieel personeel naar de mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling. Zij zien werken namelijk als investering in zichzelf. Horecaondernemers kunnen daaraan bijdragen door bijvoorbeeld regelmatig met ze te evalueren. Ook onwijs belangrijk om personeel aan te trekken: employer branding. Daarmee onderscheid je je in de concurrerende markt. Wat het inhoudt? Je benadrukt voortdurend de voordelen van het werken in jouw zaak én waar jouw organisatie/bedrijf voor staat. Alleen een gezellig team hebben is allang niet meer voldoende. En wat ons ook opvalt: er melden zich ook spontaan kandidaten aan. Nu zijn dat vooral (sous)chefs uit het fine dining-segment. Een tijdje geleden waren dat hotelmanagers.”

Wat maakt jullie bureau uniek?             

“Om terug te komen op onze werkwijze: we werven op een onwijs innovatieve manier. Niets is ons te gek. Daarnaast werken we op basis van no cure, no pay. Oftewel, er wordt alleen voor een succesvolle plaatsing betaald. Ook claimen we (nog) geen vacatures. We houden wel van een race tegen de klok! En verder zijn we in de communicatie snel, duidelijk en eerlijk. We werken echt als team met je samen, met als doel: de beste match.”        

Wat zijn de ambities op termijn?

“Op dit moment doen wij alleen vaste plaatsingen, maar het lijkt ons heel gaaf om ook seizoenslocaties en evenementen te voorzien van tijdelijk personeel.”

Artikel delen