Amrâth Hôtels heeft per 1 augustus Jan-Paul Kroese aangesteld als nieuwe General Manager van het 5-sterren Grand Hotel Amrâth Amsterdam. Jan-Paul startte zijn carrière als Sales Manager in Okura Garden Hotel Shanghai. In 1999 maakte hij de stap in New York naar Sales Manager bij de Mandarin Oriental Hotel Group.
Met de aanstelling van Kroese heeft Amrâth Hôtels een hotelmanager in huis gehaald die naast zijn internationale loopbaan, over uitgebreide ervaring binnen de Nederlandse luxe 5-sterren segment beschikt.
In 2004 starte Jan-Paul als Director of Sales & Marketing voor InterContinental Amstel Amsterdam waarna hij doorgroeide naar Resident Manager van dit hotel. Binnen InterContinental Hotels & Resorts vervulde hij vervolgens de functies van Interim General Manager Holiday Inn Airport, Accra, Ghana en Interim Director of Rooms bij InterContinental Nairobi, Kenya.
In de functie van General Manager werkte hij onder meer voor Sankara Nairobi en Belmond Le Manoir aux Quat'Saisons. Kroese deed in Nederland uitgebreide ervaring op in de luxe 5-sterren hotellerie als General Manager bij het bourgondische monumentale Château St. Gerlach in Limburg.
De stap naar Grand Hotel Amrâth Amsterdam is een logische volgens Jan-Paul Kroese, het monumentale pand met zijn rijke historie en de combinatie met het werken voor een Nederlandse keten, maakt deze werkplek uniek. Kroese: "Ik kijk er naar uit om aan de slag te gaan voor Grand Hotel Amrâth Amsterdam. Ik laat graag de (inter)nationale markt en de inwoners van Amsterdam verder kennis maken met dit prachtige hotel, restaurant en de diverse vergaderruimtes."